9 juli, Road Trip, dag 13: Hemkomst

Imorse så käkade vi bara frukost (Frida gjorde scones!) innan vi åkte igen. Vi ville ju bara hem nu liksom. Det är ändå 60 mil hem från Malmö. Mikkel fick förresten börja senare, så vi hann träffa honom en sväng också.
 
Andreas körde igen, eller jag körde i typ 40 minuter då han kände att han behövde en liten power nap. Sen körde han resten av vägen hem. 
 
Mamma var hemma hos oss när vi kom hem. Hon hade köpt med sig kinamat så vi skulle slippa laga mat, och så räcker den ju till imorgon också. Dessutom hade hon köpt frukost och snacks, så snällt! 
 
Är ju egentligen helt otroligt hur bra allting har gått! Ingenting har gått sönder på bilen (eller oss, förutom att vi båda varit sjuka...), vi har inte tappat bort något eller blivit bestulna, ingenting har krånglat och vi har inte blivit lurade eller varit tvungna att slösa tid på något (förutom köerna på autobahn på vägen ner). Vi har inte kört vilse, fast det går ju nästan inte med GPS. Visst har vi missat nån avfart, men det är inte så att vi totalt snurrat bort oss eller så. Vi har haft bra och fräscha hotell, ätit god mat och klarat oss genom vägtullar och allt utan problem. 
 
Är så glad över att vi gjorde denna resa! Det är väldigt olikt oss båda, speciellt mig då jag gillar att planera och ha kontroll. Nu bokade vi boende samma dag eller dagen innan. Men det kändes såklart tryggt och skönt att vi hade bilen. Hade varit mycket läskigare och svårare om vi t.ex. hade tågluffat. Nu behövde vi aldrig oroa oss för mängden av packning eller så. Det var jättejätteroligt och jag kan absolut tänka mig att göra detta igen. Är så nöjd!