Helgen vecka 38

Har haft en ledig helg! I fredags bjöd Andreas mig på middag och bio! Vi käkade massa goda tapas på Tabazco, och sen gick vi på "Kingsman: The Golden Circle" (2017). Den var riktigt bra! Hade förstås inte sett trailern eller hela cast listen, så blev himla positivt överraskad. Visste att en del skådespelare skulle vara med, men inte alla. Det var ju verkligen sjukt många bra skådespelare med! Hade inte läst sammanfattningen på IMDb heller, och den berättar ju hela storylinen men inte själva utgången (vilket man ändå kan räkna ut), så det var förstås bättre att inte veta nåt alls. Har läst att filmen inte fått så bra omdömen, men jag gillade den verkligen, t.o.m. mer än den första och det är inte ofta som jag gillar en uppföljare mer än den första. Dessutom var filmen helt sjukt snyggt koreograferad, filmad och klippt. I'm impressed. 
 
I lördags kväll var vi på Jimmys 30-årsmiddag! Trerätters, riktigt gott! Kul kväll och så körde vi en liten trivia-tävling om Jimmy som mitt lag vann. 
 
Idag så har jag scrapbookat massa och kollat klart på Angels in America (2003). Det är en miniserie som finns på HBO Nordic. Det är en filmatiserad version av Tony Kushners pjäs om AIDS-krisen i New York i mitten av 1980-talet. Serien cirkulerar kring en grupp människor som lever skilda liv men ändå är sammankopplade. Väldigt annorlunda men riktigt bra. Grymma skådespelare också, bl.a. Meryl Streep, Al Pacino, Emma Thompson och en av mina favoriter; Patrick Wilson. Serien vann 5 Golden Globes och var nominerad för ytterligare 2, bl.a. en för Patrick, vilket är helt amazing då det var hans första, filmade roll. Awesome.