Sommarsemestern 2017

Nu har vi bokat färdigt sommarsemestern! Jag och Andreas har 4 veckors semester; veckorna 31, 32, 33 och 34. Men man kan säga att semestern börjar redan helgen vecka 30 för på lördagen där så ska Katja och William gifta sig! Och vi ska även sova över så det blir en riktig liten mini-weekend! Så kul!
 
Sedan tidigare så hade vi ju bestämt att vi ska till Lefkas där mamma och pappa har sin båt. Så vi åker dit tidigt på morgonen den 31 juli, på måndagen efter bröllopet. Frida och Mikkel kommer också dit. Sen är vi där i en vecka och kommer alltså hem på måndagen den 7 augusti, på eftermiddagen.
 
Sen är jag och Andreas hemma tisdagen den 8 augusti, och tidigt på morgonen den 9:e så tar vi bilen ner till Malmö och är där i 3 nätter, till lördagen den 12:e alltså. Vi ska bo hos Frida och Mikkel, och så ska jag förstås hälsa på Sofia också. Sen vill vi även åka över till Köpenhamn. Vi var ju där i vintras, men har inte varit där på sommaren sedan jag var liten, eller ja, i tidiga tonåren typ. Så det ska bli kul!
 
Sen åker vi direkt från Malmö till Ljungby och hälsar på Andreas mamma och hennes man, samt Andreas bror. Vi ska vara där i 2 nätter. Då kommer vi alltså hem på måndagskvällen, den 14:e då. 
 
Sen är vi hemma tisdagen den 15:e. Dagen efter, den 16:e, så fyller jag år. Då åker jag och Andreas till Prag på morgonen och är där i 4 nätter. Vi åker hem sent på söndagskvällen den 20:e. Kommer bli så himla kul! Vi ska bo på 5-stjärniga Boscolo Prague, Autograph Collection, som ligger mitt i centrum. Det ser verkligen superfint ut, och det finns ett spa på hotellet. Nice! Älskar att ha spa på hotellet, så himla mysigt och avkopplande efter en dag på stan. Ser jättemycket fram emot det. Har ju hört att Prag ska vara så mysigt och sevärt!
 
Sen är vi hemma i en hel vecka innan vi börjar jobba vecka 35 igen. Skönt att ha en vecka hemma ändå.
 
Jag har även köpt dendär världskartetavlan som jag har tjatat om. Så nöjd, trots att jag inte har sett den i verkligheten. Hoppas den blir bra. Men den ska vara anpassad för att sätta i nålar o.s.v. Jag ville ju inte ha en inramad med glasskiva för jag vill kunna sätta i nålar. Först tänkte jag typ en poster, men då måste man ju göra massa hål i väggen. I och för sig spelar kanske inte det någon roll, för jag kommer alltid vilja ha den uppe antar jag. Men ändå. Denna blir nog superbra! Det enda som inte var superbra är att frakten kostade 150:- #sur tjej. Köper man nåt för över 2000:- så borde frakten ingå. Jaja, de måste väl ha pengar för frakten också förstås...
 
Nedan ser ni hur tavlan ser ut. So excited. Nu måste jag köpa några bra nålar och små tags som jag ska sätta upp, kommer bli så himla bra! Kommer dock panika över att det kommer vara så tomt på typ alla ställen utom Europa. Vill verkligen, verkligen åka till Australien och Sydamerika, typ helst Peru. Vore så himla coolt!