Monday, tuesday & wednesday

I måndags promenerade jag ner på stan och uträttade en del ärenden. Köpte bl.a. travel tags till min världskarta. Ett paket med 20 tags kostade 43:-, och jag köpte 7 paket, alltså 301:-, haha. Haaade ju kunnat köpa lite tjockare papper och klippt ut själv, meeen orka. Köpte även kartnålar, ett paket med 1200 nålar. Så nu kan jag åka till en jäkla massa platser! Weeei. 
 
Sen på kvällen så käkade jag och Andreas på Bistro Gränden. Så mysigt! Lite helgkänsla sådär i början av veckan. Sen gick vi äntligen, äntligen på "Dunkirk" (2017)! Har väntat i ett år på den! Min favoritregissör, Christopher Nolan, har regisserat den och den var riktigt jäkla bra! Grät en skvätt. Amazing story, den är ju verklighetsbaserad. Tom Hardy och Cillian Murphy var med i den, de är ju med i flera av Christophers filmer. Love it. Mark Rylance gjorde också en bra roll i filmen, och även Kenneth Branagh förstås. Hela filmen var så sjukt fint gjord och filmad, riktigt imponerande. Flygscenerna var sjukt häftiga och hela filmen kändes så jäkla verklig, man kände verkligen desperationen. Mycket sevärd, och musiken av Hans Zimmer var riktigt annorlunda och verkligen passande, det blev riktigt bra stämning. Så coolt. Hoppas på en Oscarsnominering för honom, och även Christopher Nolan som bästa regissör, och kanske nåt med bästa ljud också!
 
 
Igår, tisdag, hade jag en kortdag på jobbet, körde 6-11 med marknadsföring. Så skönt. Annars brukar jag ta det i samband med att jag jobbar i charken, men denna vecka känner jag inte för det plus att det är skönare att bara fokusera på marknadsföring under en hel dag, inte bara ett par timmar här och där. Det blev faktiskt mest till att fota idag, och förbereda texter till framsidan av reklambladen t.o.m. vecka 38.
 
Måste säga att jag tycker det är riktigt kul med marknadsföringen iallafall. Har ju som sagt bl.a. hand om vår Facebook- och Instagramsida, och varje månad får vi en månadsrapport av Facebook från ICA Reklam. Instagram är inte med i månadsrapporten än, men hoppas den kommer vara det i framtiden. Förra månaden kom vi på första plats över engagemang på Facebook av alla supermarket-butiker i hela Sverige! Vi har alltid legat i toppen, men nu äntligen kom vi etta! So happy. Det bästa var också att vi inte hade ökat speciellt mycket om man jämförde med månaden innan det, medan de andra som låg i toppen hade ökat rätt mycket. Självklart vill jag att vi ska öka mycket från månad till månad, men det jag menar är att då hade ju vi redan hög standard som det var, medan de andra butikerna kanske hade kört en speciell kampanj eller gjort något annat som fick många likes och delningar. 
 
Sen har jag fixat i mitt gamla rum och i det nya. Har flyttat över det allra mesta av mina grejer som ska vara i det nya rummet. Ska fortfarande köpa lite mer saker, bl.a. lite grejer till min förvaringstavla, som nu visst råkat bli en souvenirtavla. Ooops. Inte helt otippat. Har plockat iordning ordentligt i mitt gamla rum, fattar dock fortfarande inte hur mycket grejer man kan ha! Så mycket saker, liksom, asså småprylar typ. Aja. Tur att jag har två stora förvaringslådor under extrasängen där, dock är den ena fullproppad med saker från de senaste årens resor som jag ska sätta in i scrapbooks när jag nu har tid till det... Det är typ biljetter, kartor, broschyrer och sådant. Kul iallafall att jag har fått upp lite sådana saker på min förvarings/souvenirtavla. Så fint. 
 
Idag, onsdag, jobbade jag bara 6-14. Skönaste tiden, en heldag egentligen men slutar ändå tidigt. Sen handlade jag, bl.a. lite saker inför resan och sen middag och grönsaksdip till mig och Emma. Åkte hem till henne efter jobbet och kollade på bästa "Room" (2015), och sen "Up" (2009). Vi gjorde räkmackor också, så yummie.