20 augusti, Prag dag 5

Sista dagen idag då. Så himla tråkigt! 
 
Efter frukosten så gick vi upp på rummet igen och packade iordning det sista. Sen ställde vi våra väskor i hotellets bagagerum och checkade ut.
 
Det var lite konstigt för de hade inte koll på vad man hade tagit från minibaren, så det fick man säga själv. Vi hade inte tagit så mycket så det gick bra, men man kanske inte kommer ihåg vad man tagit under alla dagar!? Oftast så brukar de väl anteckna efter varje dag när städpersonalen fyller på det som saknas? Så har i varje fall jag uppfattat det eftersom de brukar ha koll, och om man tagit nåt den sista kvällen får man ju säga det. Och de har ju fyllt på det vi tagit, så konstigt att det inte antecknats någonstans. På vissa hotell så har de automatiskt haft koll ändå, även vad man tog sista kvällen. Antar att de har några digitala plattor eller nåt i kylen som känner vad som saknas!? Men det är också lite konstigt för ofta tar ju vi ut saker och ställer in vatten. Aja, bara lite reflektioner kring det.
 
Sen så promenerade vi bara omkring idag. Planet lyfte 21:25, så vi hade ju typ hela dagen på oss.
 
Vi började med att gå sydväst, en riktning vi inte gått ännu. Vi käkade lunch på en restaurang längs vägen. Andreas tog typ världens största, men jättegoda, hamburgare, och jag tog färsk tagliatelle med pesto, räkor och parmesan. Tillslut kom vi ju till floden, där vid the Dancing House. Det var superfint och varmt väder hela dagen idag också, vi har verkligen haft tur med vädret ändå. 
 
Vi gick längsmed floden till gamla stan, tog en drink på torget och sen strosade vi bara omkring. Besökte en liten matmarknad och Palladium, det stora shoppingcentret. Vi tog en av hotellets bilar till flygplatsen och var där i god tid, typ vid 19.
 
Flyget hem gick bra, och Andreas körde hem. Så vi kom väl hem vid 1 typ. Har haft en jättefin och skön semester! Dock är jag inte lika kär i Prag som jag kanske trodde. Absolut en fin stad, men ingen jag direkt längtar tillbaka till. Kan rekommendera Budapest om man vill besöka en fantastisk stad med mycket att se och göra, samt billig mat och dryck, och jättebillig taxi!
 
Can I also just say att jag älskar mitt minneskort som jag köpte när jag köpte min nya kamera!? Har alla bilder OCH filmklipp från Tokyo, Peking, Wien, Bratislava, Katja och Williams bröllop, Lefkas, Köpenhamn och Prag på det, och det är fortfarande massa, massa plats kvar.