Some of the best performances of 2015 that didn't get an Oscar nomination

Taggar inför galan inatt, men vill också uppmärksamma några av mina personliga favoritprestationer som inte fick en Oscarsnominering iår. Med det sagt, och mot bakgrund av tidigare inlägg, så betyder det alltså inte att jag nödvändigtvis är upprörd över det. Jag tycker att många av de som blev nominerade verkligen också står för några av de bästa prestationerna från förra året. Detta är alltså mina favoritprestationer och inte favoritfilmer. Det kommer nog en topplista över mina favoritfilmer från 2015 sen någon gång också. Observera också att det fortfarande finns flera filmer från 2015 som jag vill se men inte har sett än, så denna lista är aktuell just nu. 
  
 
Johnny Depp som James "Whitey" Bulger i "Black Mass"
 
 
 
Tom Hardy som Ronnie Kray & Reggie Kray i "Legend"
 
  
 
Mark Ruffalo som Cameron Stuart i "Infinitely Polar Bear"
 
 
 
Alicia Vikander som Ava i "Ex Machina"
 
 
 
Jacob Tremblay som Jack Newsome i "Room"
 
 
 
Marion Cotillard som Lady Macbeth i "Macbeth"
 
 
 
Jake Gyllenhaal som Billy Hope i "Southpaw"
 
 
 
Joaquin Phoenix som Abe Lucas i "Irrational Man"