Sherlock

Jag har även kollat på Sherlock, hundra år efter alla andra känns det som. Anledningen är att jag faktiskt inte kände någon speciellt stark dragning till serien, trots att jag vet vilken succé den har blivit. Så jag kände ju såklart att jag ändå var tvungen att se den. Blev otroligt glatt överraskad, den är rolig och väldigt smart!

Serien hade premiär 2010, och det finns nu 3 säsonger varav den sista just har sänts. Varje säsong innehåller 3 avsnitt. Den är skapad av Mark Gatiss och Steven Moffat för BBC. Den är gjord i en modern tappning, och jag gillar det verkligen. Det är kul med tilt-shift effekterna, verbala textelement samt detaljrikedomen.
  
Sherlock Holmes/Benedict Cumberbatch, John Watson/Martin Freeman
#1 - - Nelly:

Får nog se till att börja kolla på serien :)

Svar: ja! gör de :)
Sofie Lindberg

#2 - - ullie:

nej den har vi inte sett. hoppas du fått en bra start på helgen kram

Svar: gör det! :)hoppas du haft en bra helg! kram
Sofie Lindberg