2 weeks...

Idag är det 2 veckor kvar tills jag åker till Sydafrika! Det första planet från Arlanda lyfter 19:30, så nästan ganska så exakt vid denhär tiden om 2 veckor så kliver jag på planet. Igår va jag hem till Sura för att fira mamma på morsdag, och då tog jag även med mig alla mina grejer som ska med till Afrika. Jag hade ju lagt undan allting i mitt rum hemma i Sura för att det inte skulle bli så förvirrande vid flytten. Men nu gick ju flytten väldigt smidigt till, men ändå! Hursomhelst, mamma och pappa hade köpt en ny resväska som jag fick ta, och den är jättestor. Dock så är jag ändå orolig för att allt ska få plats. Det blev typ 7-8 kassar med kläder och grejer hemifrån som jag tog med mig nu som ska med på resan, och det är ju liksom inte direkt allt. Jaja, det ska bli kul när man börjar komma igång med packningen, älskar ju sånt! Organisera upp allt och fundera på vad man behöver ha med sig.

I förrgår tog jag förresten Dukoral här hemma, det är alltså vaccinet mot kolera. Det är typ nåt pulver som man löser upp i vatten, och sen häller man inte nån vätska från en liten flaska, och blandar runt. Sen dricker man. Om en vecka ska jag ta Vivotif, mot Tyfoidfeber, också här hemma. Så snart är jag verkligen redo för avfärd. Det är bara skolan som ligger som en sten på axlarna nu, och som förhindrar mig från att helt koncentrera på lägenheten och resan. Det som är kvar i skolan är en uppsats samt en tenta. Plus massa att läsa. Och idag fick vi ytterligare en uppgift som jag inte alls hade räknat med! Blev så irriterad. Men har suttit med den hela eftermiddagen, har typ 3 punkter kvar att skriva om. Inte det lättaste att komma på vad jag ska skriva dock, men ändå. Uppsatsen började jag med i lördagskväll, runt 22:30. Första gången jag pluggade sen flytten. Jag satt i nästan 3 timmar, men lyckades bara få ihop 175 ord. Kul.
#1 - - Kajsa Johansson:

Vad spännande att du snart ska åka!!

Svar: jaa! längtar jättemycket :)
Sofie Lindberg

#2 - - Sofie:

Vad spännande! Vad ska du göra i Sydafrika? :D <3

Vilken fin blogg du har föresten, verkligen underbart fin! Händer det något speciellt i veckan för dig eller blir det bara en vanlig vecka? :D Hoppas att den blir fylld av massa roliga grejer i alla fall!
Många kramar /Sofie<3

Svar: Ja det kommer bli jättespännande :) jag ska volontärarbeta med kattdjur i 4 veckor. Så ta hand om lejon, geparder, leoparder o.s.v :)
I veckan är det mest plugg som står på schemat :/ men i helgen kommer nog ett par kompisar så de ska bli kul! själv då?
Sofie Lindberg

#3 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Kul att det närmar sig. Förstår skolan är stressande. När man är färdig med allt känns det som en stor sten som lättar från sina axlar.

Svar: Jaa, inte långt kvar nu! :) mm, längtar bara tills jag blir klar med allt i skolan... :/
Sofie Lindberg

#4 - - ullie:

Va spännande att få ut o resa så ...

ja men jag såg ju inte riktigt diin på bild tror bara en del utav den . mina e så små o fjuttiga :)

Svar: Ja de ska bli riktigt spännande :) Ja jag har en stor samt 2 små, ser ut att kunna va i samma storlek som din(a) :) de får "bara" plats ett värmeljus var i mina små :)
Sofie Lindberg

#5 - - Nelly:

Så roligt att du snart åker! :)

Svar: jaa, det ska bli jätteroligt!
Sofie Lindberg