Flyget

Så, nu har jag äntligen bokat flyget till Sydafrika! Det blir 3 olika flyg på både dit- och hemvägen, precis som förra året. En av mellanlandningarna är i Johannesburg, vilket jag tycker är väldigt bra då de hade en jättebra butik med massa fina saker där! Den andra mellanlandningen är i Paris, spännande, då kan man ju nästan säga att jag har varit i Paris, haha.


Jag åker alltså måndagen den 10 juni, och anländer till Bloemfontein tisdagen den 11 juni. Flygtiden är 19 timmar och 25 minuter sammanlagt med väntetiderna. Såhär ser flygtiderna ut:

Avgång 19:30 Arlanda, Stockholm, Sverige
Ankomst 22:10 Charles De Gaulle, Paris, Frankrike

Avgång 23:20 Charles De Gaulle, Paris, Frankrike
Ankomst 09:50 OR Tambo, Johannesburg, Sydafrika

Avgång 13:50 OR Tambo, Johannesburg, Sydafrika
Ankomst 14:55 Bloemfontein International Airport, Bloemfontein, Sydafrika


Jag åker hem 4 veckor senare, måndagen den 8 juli, den resan tar 20 timmar och 50 minuter, och då ser tiderna ut såhär:

Avgång 15:25 Bloemfontein International Airport, Bloemfontein, Sydafrika
Ankomst 16:30 OR Tambo, Johannesburg, Sydafrika

Avgång 19:15 OR Tambo, Johannesburg, Sydafrika
Ankomst 06:00 Charles De Gaulle, Paris, Frankrike

Avgång 09:45 Charles De Gaulle, Paris, Frankrike
Ankomst 12:15 Arlanda, Stockholm, Sverige


Alla tider är lokal tid, men det är väl som i Sverige. Enligt min iPhone världsklocka så är det samma tid i både Frankrike och Sydafrika som det är i Sverige just nu. Tycker att det var bra flygtider. Skönt att inte behöva åka hemifrån mitt i natten/supertidigt på morgonen, som man annars brukar göra när man ska till Arlanda. Visst, det är lite kort (1 timme och 10 minuter) tid jag har på mig i Paris, så hoppas att inte planet är försenat. Vill inte ha en upprepning av förra året när jag skulle till Namibia och planet till London va försenat så jag och Anna fick springa som tokar för att hinna med nästa plan. (Läs det inlägget HÄR om ni vill). Sen så är det ju drygt att vänta 4 timmar i Johannesburg, men då har jag ju tid på mig att kika runt. Det var ju en väldigt stor flygplats, så. Sen kommer man fram till Bloemfontein på eftermiddagen, och då kommer de och hämtar mig på flygplatsen.

På vägen hem så åker jag ju på eftermiddagen, och eftersom att Cheetah Experience ligger nära flygplatsen så är det ju perfekt. Då slipper man stressa på morgonen och sådär. Sen är det 2 timmar och 45 minuters väntetid i Johannesburg, och 3 timmar och 45 minuter i Paris. Sen är man hemma i Sverige vid lunch, perfekt!

Idag så betalade jag även sista delen till projektet, så nu är jag väl typ klar med allt sånt gällande resan. Skönt! Nu är det bara packningen som jag ska fokusera på, och den är lagom kaosartad just nu kan jag säga er. Beror nog mycket på flyttpackningen också, men ska försöka styra upp allt snart! Sen måste jag komma ihåg att växla pengar också. Idag är det bara 41 dagar kvar tills jag åker!
#1 - - ☆Z I N J A☆:

vad spännande att åka till Sydafrika :D

Svar: Jaaa! Längtar :)
Sofie Lindberg

#2 - - Aili:

Åh, vad kul att åka till sydafrika! :)

Svar: Ja det ska bli riktigt kul! :D
Sofie Lindberg

#3 - - Jeanette:

sv: hihi ja, det var riktigt gott :)

Åh vad härligt att åka till Sydafrika! Det verkar vara så häftigt där :)

#4 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Oh låter som en drömresa. Ni kommer få det toppen. Förstår du räknar ner nu när det närmar sig. Nästa månad nu ju :-)

Svar: Ja, det kommer bli helt underbart! :) Mmm, bara några få veckor kvar... ;) Fast det är bara jag som åker
Sofie Lindberg

#5 - - Hanna:

Så så s spännande nu! Iiiih! Det är nära!

Svar: jaaa, inte långt kvar alls nu :D
Sofie Lindberg

#6 - - Sarah Persson:

Jag vill också till Sydafrika!

Svar: Hihi ja, du får försöka åka dit nån gång! :)
Sofie Lindberg

#7 - - Lollo:

Super fin blogg! :) Gillar den verkligen!
Kika gärna in på min blogg: lovisamagnusson.blogg.se
Kraam

#8 - - Elin Eriksson Pauna:

åh va kul!

sv; Jaa visst gör man :)!