Katja & Williams bröllop

Igår var det äntligen dags för Katja & Williams bröllop! Katja och hennes pappa kom och hämtade mig strax efter 8:30 på morgonen, sen åkte vi och hämtade Johanna och så for vi iväg mot Tängsta Gård. Så fint och mysigt ställe! Har aldrig varit där. Det ligger påvägen mot Köping, ute på landet. Perfekt festlokal, komplett med sovsal och kök för frukost och så, förutom det stora köket på övervåningen intill själva festlokalen. Sen fanns det även ett stort loft högst upp. 
 
De hade redan förberett det mesta, men jag hjälpte till med lite småsaker, som ljusen, ballonger, dukar till barborden, champagneglasen... Allting blev så himla, himla fint! Sen gjorde vi oss iordning innan alla kom. William och hans mamma kom efter ett par timmar, och sen fotade jag brudparet lite. Kul! Katjas klänning var förstås helt amazing. 
 
Sen var det dags för själva ceremonin. Den var nere vid vattnet, så himla fint! Vi hade supertur med vädret. Det hade ju varit lite ostabilt på förmiddagen, det duggade lite. Sen när vi skulle fota så var det moln, bra för då slapp vi hårda kontraster och jobbiga skuggor. Solen kikade fram precis efter fotograferingen, alltså lagom till ceremonin. HUR tur!? Sen var det fint hela ceremonin och även vid brudskålen, minglet och lekarna som vi hade utomhus. 
 
Anyway, ceremonin var kort då det var borgerligt, men himla fin! Sen tog vi lite foton innan vi gick tillbaka till gården. 
 
Efter lekarna så var det lite mer mingel, och sen var det dags att gå in och äta. Supergod buffé, fanns massa olika saker! Mycket vegetariskt och skaldjur, olika sallader, ostar, frukt... Jättefint! Sen var det fest. Så fin dag och rolig kväll! Vi sov över där tillsammans med flera andra. Idag käkade vi frukost och plockade iordning alla grejer vi skulle ha med oss. Sen hade de köpt till städning, så det var ju skönt. Så glad för deras skull och så tacksam för att jag fick vara med! Riktigt fin dag!
 
Här kommer några få, utvalda bilder. Ska gå igenom alla sen. Inatt klockan 4 åker vi till Arlanda och så är vi på Lefkas i en vecka, kommer bli så jäkla skönt! Så nu måste jag organisera det sista i min packning. Jag känner att jag är allt senare och senare ute för varje resa nuförtiden. Sen ska jag försöka sova lite förstås! Men det blir ju alltså max 4 timmar, mycket troligt ännu kortare eftersom det kommer ta ett tag innan jag kommer i säng. Kommer va helt slut under resan antar jag. Gick ju och la oss efter 3 på natten efter bröllopet, och sen vakna jag vid 8, men somna om och så gick jag upp strax efter 9. 
 
#1 - - Katja:

Åååh så fina bilder!! Längtar tills jag får se alla 😍😍

Svar: 😃 Ja vi ska ses så snart som möjligt så får du dem 😍
Sofie Lindberg

#2 - - Johanna:

Jaa jätte fina bilder:)

Svar: Tack! Det var ju en jättefin dag, så 😃
Sofie Lindberg