Ceders, hotellbokning och plugg

Igårkväll så käkade jag och Josse på Ceders. Har aldrig ätit där men velat pröva det länge. Det var jättegott och man fick massa mat, bröd och röror! Vi satt där i flera timmar, supertrevligt! 
 
Jag och Andreas bokade även hotell till New York igår! 6 nätter blir det, vilket betyder att vi har 8 nätter kvar att fördela ut. Vi kommer bo på Manhattan, 3,5 km norr om Times Square. Inte jättecentralt men det var väldigt svårt att hitta ett hotell faktiskt, många har delade badrum och det vill vi absolut inte ha. Sen var gratis wi-fi också ett krav, samt att det fått bra omdömen från gästerna. Vi kommer ju ha tunnelbanekort så det borde inte vara några problem att ta sig runt. Personligen gillar jag ju ändå att promenera då man får se så himla mycket då, men det är synd att det tar så lång tid när man har en lista på saker man vill se och göra. Det är 1,2 mil från norra änden av Central Park till Battery Park, så det går ju att promenera den sträckan på en dag, men kanske lite drygt. Fast antagligen går man typ så långt varje dag fast inte bara rakt på. Hoppas ICA Hälsorabatt-appen funkar då, haha. Men i Rom t.ex. så promenerade vi ju hela tiden, överallt, använde inte ett enda färdmedel förutom halvt taxi påvägen till hotellet, samt buss till och från flygplatsen.
 
Idag så besökte jag en till gymnasieklass, sen har jag fixat och donat lite hemma. Läst lite och även gått några kilometer med Andreas. Nu ska jag läsa den tråkigaste boken, "Statistiska Metoder" heter den. Som ni hör handlar den alltså inte om mitt ämne, men det är en nödvändig bok antar jag. Fast ska väl inte döma den innan jag läst den, den kanske är jätterolig och intressant! Inatt drömde jag att jag läste en kursbok och när jag vaknade var jag så glad över det och tänkte att "va skönt att jag redan läst den". Det var så verkligt, jag låg verkligen och läste i drömmen. Blev något ledsen när jag insåg att det var en dröm. 
 
Förresten, för några veckor sedan så köpte vi äntligen denna gryta och kastrull från ICA Selection, bästa ever! Vi hade redan traktörspannan, och jag har velat ha dessa jättelänge men bara aldrig tagit tag i det. 
 
#1 - - sofia:

Jag kan meddela (som expert på New York höhöh ;)) att ni säkerligen inte kommer promenera runt så som man gör i Rom, Paris m.m. För Manhattan är verkligen inte uppbyggt på samma sätt, utan det är mer att man åker till ett ställe, är där och går runt lite där sen måste man ta subwayen till nästa ställa osv. Det är inte direkt promenadavstånd mellan platserna och det är oftast långt och ganska tråkiga promenader. Taxi är också super billigt.

Svar: Ja jag förstår det :P Men det är lite som London då, även om man går mycket i London så åker man ju även massa tunnelbana för staden är ju uppbyggd så. Paris och Rom är ju mer att man strosar runt, eller ja vi gick ganska långt för att komma till en sak ibland också iofs. Får väl se!
Sofie Lindberg

#2 - - Clara:

Så härligt att planera inför en resa!

Svar: Ja, älskar det!
Sofie Lindberg

#3 - - ullie:

gud så mysigt med new york . ja va där 94 oj så länge sen hi hi men ja oj så mycket att se o man va verkligen en turist o fick nackspärr för att se allt o alla höga hus =)
vi gick massor hela dagarna så mycket man vill kolla på nära hand

Svar: Ja jag ser verkligen fram emot det!
Sofie Lindberg

#4 - - http://siliiins.blogg.se:

Snygga va dom dessutom