Mitt hår

Nu var det ett tag sen jag skrev igen. Men nu får faktistk mitt hår ett helt eget inlägg. Jag har gjort två saker som jag aldrig gjort förut. För det första har jag uppmätt mitt hår till 82 centimeter långt, vilket (enligt mitt pass) är mer än hälften så långt som mig själv. Jag har alltså aldrig kollat hur långt hår jag haft förut, och dessutom tror jag inte att jag haft såhär långt förut.
 
För det andra har jag köpt en hårfön. Jag har aldrig ägt en egen hårfön men nu har jag börjat tröttna på att vänta på att håret ska torka. Jag vill ju kunna borsta och fläta det så fort som möjligt. Jag använder nästintill aldrig produkter eller redskap på mitt hår. Jag använder Nashi Argan hårolja kanske en gång varannan vecka, och har inga frisörschampoon eller något sådant. Jag plattar aldrig håret, jag äger inte ens en plattång. Mitt hår är spikrakt som det är, på bilden nedan är det efter att jag haft en fläta. Jag krusar håret ytterst sällan, inte ens en gång i månaden. Förut gjorde jag det oftare, och dessutom tuperade jag det ofta. Men nu låter jag det typ mest vara som det är, jag klipper mig max två gånger om året. Det är inte så slitet och jag har inte massa kluvna hårtoppar, men nu kanske det snart är dags att toppa lite igen. Börjar bli liiite jobbigt med så långt hår.
 
#1 - - Katja:

Så fint 💜

Svar: Tack ☺️
Sofie Lindberg