Makaronilåda

Min nya grundbas i gratänger är numera keso och ägg. Gott och nyttigt. Det här receptet kan varieras med egentligen vad som helst. T.ex. så gjorde jag med lasagneplattor, strimlade laxfiléer, soltorkade tomater och bladspenat häromdagen.

500 g keso
3 ägg
140 g bacontärningar
4 dl vit fiberpasta
Broccoli
Soltorkade tomater
Majs
Bladspenat
Salt, peppar, chilikrydda

Förkoka pastan lite, blanda allting och in i ugnen i typ 190 grader i typ 1 timme. Som ni märker finns det verkligen inga regler för denna rätt, pröva vad som helst. Det blir bra hur som! Det går fruktansvärt fort att blanda ihop, den sköter sig själv i ugnen, man kan göra mycket och det blir bra matlåda.
 
#1 - - sofia:

Det ska jag lätt prova med all min fisk och kyckling som jag inte vet vad jag ska göra av längre.

Svar: do it! de blir typ lite "pudding-aktigt" av äggen :)
Sofie Lindberg