Souvenirs

Jag köper en liten grej på varje resa. Oftast olika saker, men t.ex. 2014 köpte jag ett brevöppnarsvärd från varje stad (London, Paris, Berlin & Rom), dock inget från Protaras eller Nicosia som jag besökte på Cypern. Vet inte varför. Sen 2016 köpte jag en klocka/bjällra (eller vad man nu kallar det) från varje stad; Oslo, Zürich, Vilnius, London, Bryssel, Budapest, Chania, Helsingfors, Riga & Köpenhamn. Så eftersom jag köpte sådana det året, så har jag inte gjort det något annat år.
 
Det börjar bli trångt på min souvenirtavla och ovanpå byrån i datorrummet. Måste skaffa något mer att förvara grejerna på! Snart kommer jag köpa två saker till ju; i Paris och Köpenhamn. Ska nog förresten ta bort pennorna och presentsnörena från tavlan. Från början var det tänkt att det skulle vara en scrapbook/souvenirtavla, men har succesivt tagit bort scrapbook-grejer för att göra plats för mer souvenirer.
 
P.S. Jag älskar min tavla med travel tags. Och jag älskar tavlan jag gjort med 9 hjärtan och texten "Adventures are the best way to learn". I varje hjärta är en liten karta över några av mina favoritresemål.