15 januari, Barcelona dag 2

Första heldagen idag då! Frukost och lunch i lägenheten, och däremellan körde vi lite grupparbeten och diskussioner. Alltid kul och intressant. Vi käkade lunch på balkongen och det var så himla varmt och härligt! 
 
På eftermiddagen så besökte vi lite butiker för att hitta inspiration, något jag alltid brukar göra på mina semestrar anyway. Så det tycker jag är kul! Spanien är ju verkligen ett mat- och dryckesland så det var riktigt intressant.
 
Sen besökte vi den stora matmarknaden, Mercat de la Boqueria. Efter det var det lite fritid. Så jag, Hanna och Josse strosade omkring lite. Vi gick ner mot hamnen, men hamnade lite på fel sida så vi kom inte ner precis vid vattnet. Så vi bestämde oss för att promenera genom de gotiska kvarteren. Där hittade jag en fantastisk butik som sålde massa fina prylar, bl.a. gammeldags kompasser och solur som jag fullkommligt ÄLSKAR. Har kollat efter en typ varje resa men aldrig riktigt hittat någon som känns helt perfekt. Men nu gjorde jag det, för bara 50 euro också dessutom. Det är en liten kompass med inbyggt solur, och jag fick även en fin ask till. Så nöjd. Ska fota den någon dag med kameran när jag kommer hem. 
 
På kvällen käkade vi på en tapasrestaurang i närheten av hotellet, Vinitus. Det var riktigt, riktigt nice. Älskar tapas. Maten kom in i omgångar så kunde inte fota allt samtidigt, och vi åt mer än vad jag hann fota. Så himla trevlig kväll. Rekommenderar den restaurangen. 
 
Sen blev det lite cava-häng i lägenheten innan läggdags.
 
Massa mobilbilder nedan. Tråkigt att bilderna blir så mycket blekare här på bloggen av nån anledning.