23 september, Cypern dag 7

Idag bjöd Tobbe oss alla på en catamaran-tur. Så snällt! Vi bokade genom TUI. Så en buss kom och hämtade oss på hotellet kring 8:30. Sen åkte vi och hämtade lite fler folk innan vi kom fram till en hamn vid Green Bay. Turen höll på till typ 13, och vi fick lunch på båten. Vi åkte längsmed sydöstra kusten, så nästan upp till Famagusta och ända ner till Cape Greco. Lagom lång tur. Det var en del badstopp på vägen, men efter lunchen fick man inte bada av någon anledning, fastän vi stod stilla två gånger väldigt länge. Så det var lite varmt och jobbigt. Lunchen var oväntat bra också, så är supernöjd (förutom att man inte fick bada efter lunch, då)!

På eftermiddagen så badade vi i vår pool vid rummet, och sen gick vi ner till stranden och hängde där tills solen gick ner. På kvällen käkade vi på den grek/cypriotiska restaurangen igen. Det är à la carte där också, förresten, så blev trerätters igen. Åt världens godaste förrätt med bl.a. svamp och fetaost. Mysig sista kväll! Semestern har såklart gått aaalldeles för fort. Skulle verkligen, verkligen velat haft två veckor här.