24 september, Cypern dag 8

Hemfärd idag. Packa ihop det sista, käka frukost och ta ett sista dopp i vår pool. Det har faktiskt aldrig varit andra i poolen när vi badat, så sjukt. Snacka om tur. Har sett personer från två av de andra rummen som badat när vi varit påväg till eller från stranden, men som sagt aldrig samtidigt som oss. Fy vad jag kommer sakna att vakna upp till utsikten på den första bilden nedan.

Bussen kom och hämtade oss vid 11 och flyget gick 14:30. Vi käkade varsina rejäla mackor på en restaurang på flygplatsen, sen hade vi även mat på planet men den var ingen höjdare den här gången heller. Tog en Postafen och sov ett par timmar, men vaknade när maten kom och lyckades inte somna om efter det. Jag och Andreas hade 4 stolar för oss själva, så det var ju nice. Men då satt vi ju i mitten, så ingen fönsterutsikt denna gång heller. Lite tråkigt då man ibland kan få rätt fina foton.

Det som var lite drygt idag var ju att hemresedagen är just det; enbart en hemresedag. Vi landade vid 18:00 lokal tid, och då ska man ju igenom passkontrollen, vänta på bagaget, åka buss till parkeringen, käka på vägen och slutligen komma hem rätt sent på kvällen. Och vi hann ju inte direkt göra något förutom ett snabbt dopp i poolen tidigare idag. Då hade bussen lika gärna kunnat komma typ 8:00 och hämtat oss på hotellet, istället för 11:00, och planet gått tidigare. Då hade vi kommit hem 3 timmar tidigare ändå. Nu var det bara att packa upp det nödvändiga, duscha och sen kasta oss i säng när vi kom hem. Såklart skönt att inte komma hem efter midnatt, som vi vanligtvis gör. Men då har vi ju o andra sidan hunnit med massa saker på förmiddagen.

Ja, om ni inte redan förstått det så är jag supernöjd med denna resa! Haft så bra väder, så fint hotell, god mat, toppensällskap, lugnt och skönt, fantastiskt rum... Om jag skulle få chansen skulle jag lätt kunna åka tillbaka till detta hotell. Men det finns ju förstås massa, massa andra ställen jag också vill besöka, samt många andra hotell här på Cypern som verkar helt fantastiska. Men kan verkligen rekommendera detta; Mare Village by Atlantica.