Nya Volvo V60

Ja, drömma får man väl!?
 
Startade ett sparkonto för en ny bil för ett år sedan. Det är jag ju himla glad över. Ingen aning vilken bil det blir nästa gång, men ett som är säkert är ju att man måste köpa en ny bil någon gång. Och det är alltid dyrt. 
 
I augusti fyller min lilla Peugeot 208 hela 3 år. Så snart är det dags för första besiktningen. Hoppas det går bra, har ju servat den som man ska och sådär.
 
Älskar min bil, men drömmer hela tiden om nya Volvo V60. Åh, vad jag vill ha den. Nedan ser ni en variant som jag byggt ihop i Bygg din Volvo-appen. Man får ju välja exakt allting; dels färg, utrustningsnivå, motor, fälgar och allt sådant, förstås. Men sen alla paket och funktioner! Har ändå byggt ihop den på ett rimligt sätt, tycker jag. Har inte spårat ur och tagit exakt alla tillval, utan bara det som jag verkligen vill ha eller som är nödvändigt. Men det är ändå svårt. 
 
Denna har ju inte börjat rulla ut på vägarna än eftersom den är så ny. De kommer väl antagligen att sälja ut vanliga V60 till ett riktigt bra pris nu, som de gjorde med XC60 när nya XC60 kom för typ ett år sedan, då seriöst halva Sverige gick bananas och köpte sig en XC60 eftersom det var så bra pris. Så nu ser man gamla XC60 typ everywhere, men fortfarande inte så jättemånga nya. Men jag vill ju ha nya V60 för alla dess funktioner, vanliga V60 saknar ju många av dem... Nu har ju förresten nya S60 lanserats också, ser ut som en baby-variant av  S90, lite puffigare. Me like. Men denna V60 är drömmen.