The Girl Who Had Everything

Som ni kanske vet så var Carola min stora idol från 1999 till 2003. Mina föräldrar var helt fantastiska som åkte land och rike runt för att jag skulle få gå på så många konserter med henne som möjligt. Vet inte hur många det blev, men lätt över 20 i varje fall. Och min stackars syster hade inget annat val än att följa med, haha.
 
Anledningen till att jag vet att det var de åren är att albumet "Blott en Dag" kom 1998, och albumet "Credo" kom 2004, och jag minns att "Blott en Dag" kom strax innan att jag upptäckte henne, och när "Credo" kom så hade jag precis "slutat" min "obsession" över henne. 
 
Men jag kommer alltid tycka att hon har en av de bästa rösterna ever, och hon har lyckats hålla sin röst bra trots att hon haft en professionell karriär i nästan 35 år. Hur grymt!? Man får tycka vad man vill om hennes personlighet och tro, men det går inte att förneka att hennes röst är amazing, och det var hennes röst som jag älskade. Hon är ju också en av få som låter lika bra live som på sina inspelningar, inte många som gör det, speciellt inte idag. 
 
Här är ett liveklipp när hon framför "The Girl Who Had Everything" från albumet Much More (1990). Inte nödvändigtvis min favoritlåt som så (fast tycker självklart att den är riktigt bra), men en av de låtar där hennes röst verkligen gör sig bäst.