Upcoming Trips

Lefkas
På måndag åker jag och Andreas äntligen till Lefkas. Vi åker charter och bor på samma hotell som förra året. Sen kommer vi åka ut med båten med mamma och pappa på dagarna. Ska bli så skönt! 
 
 
Cypern
Den 17 september åker jag, Andreas, Pelle, Tobbe, Therese och Andreas till Cypern i en vecka. Vi har all inclusive, vilket är första gången för mig. Alltid annars när jag är på solsemester så hyr vi ju bil (eller åker båt då), och vi brukar inte vara så mycket på hotellet. Så det skulle aldrig ha lönat sig med all inclusive. Men nu ska vi prova på det och det verkar vara riktigt nice! På hotellet finns det en bufférestaurang, en italiensk restaurang, en BBQ-restaurang, en sushi-restaurang och en grek-/cypriotisk restaurang. Sen ett café och flera barer också då.
 
Det är som en liten miniby (se bilden ovan). Jag och Andreas tog ett rum med direktutgång till pool. Hur nice!? Visserligen kostade det 4000:- mer, och man kan ju tycka att det inte är sååå jobbigt att gå till poolen. Men det kommer vara så himla, himla nice att kunna ta ett morgondopp bara sådär, och inte behöva organisera upp allting man ska ha med sig för dagen. Sen mysigt på kvällen också ju.
 
Hotellet har en egen privat strand med gratis solstolar, så man kommer ju slippa kampen om solstolarna samt slippa betala typ 100:- om dagen för en solstol. Dessutom är hotellets huvudpool och huvudbyggnad precis vid stranden, så det kommer vara enkelt och skönt att bara kunna gå fram och tillbaka.
  
 
Steam Hotel
Den 1-2 december ska jag och Andreas äntligen besöka Steam Hotel och Voltage Lounge. Har velat åka dit länge men har inte blivit av. Vi fick presentkort av Andreas pappa i julklapp. Det är ju oftast fullbokat på helgerna, så det blir alltså inte förrän i början av december. Men då har vi något roligt att se fram emot i vinter!
 
Vi tog High Voltage-paketet, och det innebär att man har tillgång till Voltage Lounge (spa-delen) både ankomstdagen och avresedagen. Det var det enda paket som gav tillgång till det båda dagarna, och det vill man ju ha. Sen ingår alltså en avsmakningsmeny på kvällen, sen övernattning och frukost. Lite kul att paketet heter likadant som min blogg. Tog för övrigt detta bloggnamn från AC/DCs låt "High Voltage". Min blogg är faktiskt 6,5 år gammal inser jag! Crazy.