19 augusti, Lefkas dag 7

Sista dagen idag, imorgon går planet hem vid 12:20. 
 
Det blev poolhäng idag också. Gick i varje fall ut och käkade lunch, igår tog vi bara varsin grekisk sallad på hotellets servering. Jag hade ju någonstans tänkt att man kunde göra lunch i lägenheten någon dag, men så blev det ju inte... Semesterbekvämligheten som kickar in. 
 
Så vi gick till en mysig restaurang vid hamnen som heter Basilico. Jag tog tonfisk och grillade grönsaker, och Andreas tog svärdfisk och grillade grönsaker. Gott, men inte lika gott som igår på No Menu. Dock är det nog svårt att slå det, så är nöjd i varje fall!
 
Efter det gick vi en kort sväng vid hamnen och på huvudgatan. Jag köpte en bubblewrapwaffle med strawberry cheesecake- samt chokladglass. Sååå gott. Jag köpte mig även en solhatt, något jag tänkt på till och från typ varje solsemester, men har aldrig blivit av. Så passade på såhär sista dagen liksom. 
 
Sen blev det mer poolhäng och jag fick användning av hatten när jag läste min "All About History Book of Pirates - Legends & Treasures of the Golden Age of Piracy" som jag köpte i Dublin. Älskar den tidsperioden och den miljön, inte för att det nödvändigtvis hade varit så nice att leva då kanske, men det är så sjukt intressant! 
 
På kvällen gick vi alltså ut och käkade på No Menu igen. Denna gång fick vi en jättegod och fräsch sallad med grönsaker, quinoa, linser och en god vinägrettdressing. Sen en helgrillad fisk, grillade grönsaker och en helt fantastisk sås. Justja, man får också godaste vitlöksbrödet där, glömde jag skriva igår. Det fick vi förra året också. Det ingår så man får så mycket man vill. Så nöjda, även idag! Kommer sakna denna restaurang.