The past few weeks

Jahapp, har knappt varit hemma sedan semestern tog slut känns det som. Började som sagt att jobba på tisdagen vecka 35, alltså den 29 augusti. Sen jobbade jag onsdagen, torsdagen (+ inventering), fredagen och lördagen den veckan. 
 
Detta är ett superlångt inlägg som är varvat text med massa bilder.
 
 
Frida var hemma i slutet av vecka 35. Varför säger man "hemma" fast hon egentligen bor i Malmö? Men jag säger också att jag ska hem när jag menar till mina föräldrar i Sura. Superconfusing for everyone kring jul när alla frågar var man ska fira jul, och jag alltid säger typ "hemma".
 
Anyway, på fredagen där, alltså den 1/9. Alltså redan september!? Gaaah. Snart jul ju förresten. Ja, där på fredagen i varje fall, så hade vi lite kräftskiva i Sura efter jobbet med mina föräldrar, Andreas, Frida och min morbror Sören och hans fru Inger. Supermysigt och gott! Hann tyvärr inte bada, och både jag och Andreas började 6 på lördagen så vi gick och la oss relativt tidigt. 
 
 
Sen på söndagen den 3/9 så åkte jag, Frida och mamma till Kungsbyn Djurpark. Mysigt! De håller också på med bevarandearbete, som jag skrev om i ett tidigare inlägg. De har bl.a. hjälpt till att föda upp visenter. Den sista vilda visenten sköts 1927. Alla nu levande visenter härstammar från 12 individer som djurparker hade, och sen dess har de hjälpts åt att föda upp dem. Idag finns det ungefär 4000 stycken, varav typ 45 % är vilda. Awesome.
 
Sen hade de även lemurer där. Tre av dem räddades då de hade smugglats in i Sverige av några som sedan försökte sälja dem på Blocket. Så nu bor de på Kungsbyn Djurpark. De kommer inte kunna ingå i några avelsprogram eftersom att man inte vet om deras stamtavlor och hur de är besläktade, samt vilka eventuella sjukdomar som finns i deras släkt. 
 
 
Sen på tisdagen den 5/9 till onsdagen den 6/9 så åkte jag och Andreas iväg med Utvecklingsgruppen från jobbet. Vi skulle planera lite inför framtiden o.s.v. Det var vi då, och sen vår handlare Marie, Susanne som är stödfunktion för färskvaror och Karin som är vår ekonomiansvariga. Vi gjorde först lite studiebesök på några butiker i Stockholmsområdet. Kul och intressant! 
 
Sen åkte vi till Siggesta Gård för lite vidare diskussion och genomgång av massa material. Det var ett mysigt ställe ute på landet. Sen på onsdagen så hade vi lite fortsatt möte och sen åkte vi hemåt på eftermiddagen. Intressanta dagar! Kul att få tid att diskutera och planera sådär lite mer långsiktigt. 
 
 
Sen jobbade jag 9-19 på torsdagen den 7/9. Jag har förresten 10 timmar för marknadsföring i veckan nu. Nice! 
 
På fredagen jobbade jag 6-15. Jag var med på ett morgonmöte då jag ingår i den nya marknadsföringsgruppen inom Vi i Hallsta nu. Vi var på Åsby och planerade höstens aktiviteter. Sen på kvällen så käkade jag, Emma, Anna och Josse på Tabazco. Tog lite småplock, lakto-ovo-vegetariskt. So yummie. Det är så himla mysigt och gott på Tabazco! Vi hade en supertrevlig kväll.
 
 
På lördagen den 9/9 så åkte jag och Andreas hemifrån vid typ 7 och hämtade upp Martin, Raffe och Karin. Det var nämligen dags för lite konferens med jobbet! Så himla roligt, har verkligen längtat efter denna helg. Vi var på Krägga Herrgård, superfint och mysigt ställe. Maten var heeelt amazing. 
 
Vi hade lite möten, och så körde vi en Kock-kamp i lag. Vi fick bl.a. öppna ostron, göra en rödlöksvinegrette, prova på sabrering (öppna champagne med en sabel), köra en sprit-gissning, frågesport, skära upp lax i 100 gramsbitar utan tillgång till våg... Sen avslutades hela kampen med att vi fick äta ostronen med vinegretten och dricka upp champagnen. Mys!
 
På lördagskvällen var det lite music quiz, biljardspel och allmänt fest. Kvällen avslutades med att några modiga gick ut på bryggan och badade. Jag följde med men badade inte. På söndagen körde vi lite mer möten, och även en tipspromenad med lekar/tävlingar, jättekul! Var en jättebra helg, är helnöjd. 
 
 
Sen vecka 37 då, alltså förra veckan. Jobbade alla dagar utom tisdagen och söndagen. På måndagen så kom Katja hit och så käkade vi lite lunch. Sen hade jag möte med Marie, och sen körde jag lite marknadsföring på jobbet. 

På tisdagen så var min första lediga dag hemma på flera veckor typ. Så skönt. Fick faktiskt oväntat mycket gjort. Scrapbookade till och med en sida. Vill komma igång med det igen. 
 
Efter jobbet i fredags så käkade jag sushi med Anna-Karin, hennes mamma och Ida. Mys! Sen gick vi en sväng på stan och så fikade vi på Systrarna Ericsson. 
 
Sen efter jobbet i lördags så kom Emma hem till mig. Vi käkade tacos och kollade på film! 
 
#1 - - Felicia:

ååh så mycket god mat