The last few weeks

Helgen vecka 41, alltså 13-15 oktober, så var Frida och Mikkel här. På fredagen träffades vi i Sura och käkade, sen bubblade vi i mamma och pappas nya utespa. Så skönt! På lördagen gick vi på Champions of Rock här i Västerås. Det är ett tribute-band till Queen. Kul!
 
 
I torsdags så hade vi en heldagskurs med Anticimex på jobbet. Faktiskt riktigt intressant och lärorikt. Sen jobbade jag tre timmar och sen åkte jag till Josse. Hon bjöd på mat och så satt vi uppe och snackade hela kvällen! 
 
I fredags gick jag, Andreas och Tobbe och käkade på Grekiska Kolgrillsbaren och sen gick vi på nya "Blade Runner 2049". Har väntat på den länge nu, älskar ju boken (Do Androids Dream of Electric Sheep? av Philip. K. Dick). Det som är amazing med boken är att den är från 1968, hur grymt att det skrevs en sådan sci-fi-bok då!? Sen är ju filmen ("Blade Runner") från 1982 av Ridley Scott också riktigt bra. Dock var denna nya lite för långsam, seg och långdragen för mig. Så tråkigt! Den var snyggt gjort och tror lätt den kan plocka på sig en Oscarsnominering för Best Visual Effects, samt en för Best Sound. Plus, jag älskar Jared Leto och hur coolt var det inte att han literally didn't see anything när han spelade in sina scener!? Awesome. Love method actors.
 
  
I lördags hade jag en välbehövlig egendag. Andreas och Tobbe (som tillfälligt bor här) var iväg till Stockholm. Tycker det är jätteskönt att pyssla med allt här hemma. Har såklart scrapbookat en del. Har börjat kolla på HBOs nya serie The Deuce med bl.a. James Franco, Maggie Gyllenhaal och Margarita Levieva. Har bara sett 4 avsnitt, men den verkar helt okej, inte överväldigad men det är bra skådespelare, så. 
 
I söndags åkte jag till Kokpunkten med Therése och Natalie. Dock kom vi dit 13 och tydligen stängde de 14, för att sedan öppna 14:30 igen. Så vi åkte och fikade på Brynolfs under tiden. Sen hängde vi i relaxen hela eftermiddagen, skönt!
 
Idag var det äntligen, äntligen dags att äta lunchbuffén på Veggoköket! Det var jättegott och helt veganskt. Rekommenderas! Har velat äta där länge men har aldrig passat. Saluhallen ligger ju lite off, om man ser det utifrån var vi bor. Dessutom är idag den första dagen på typ superlänge som jag och Andreas bara är lediga. Han har haft 3 kvällsmöten på mindre än en vecka också, och så har jag ju också varit iväg. Så har liksom inte lagat mat ordentligt på jättelänge, och jag älskar ju att laga mat. Men ikväll ska jag göra en lakto-ovo-vegetarisk pastagratäng tänkte jag. 
 
Sneak peek på mitt senaste projekt. Kommer bli awesome.