The Deuce

The Deuce
(2017)
Antal säsonger hittills: 1
Antal avsnitt hittills: 8
Skapad av: George Pelecanos & David Simon
Skådespelare i urval:
Vincent Martino & Frankie Martino/James Franco
Eileen "Candy" Merrell/Maggie Gyllenhaal
Abigail "Abby" Parker/Margarita Levieva
Larry Brown/Gbenga Akinnagbe
Bobby Dwyer/Chris Bauer
C.C./Gary Carr
Paul Hendrickson/Chris Coy
Darlene/Dominique Fishback
Lori/Emily Meade
Ruby/Pernell Walker
 
Frankie Martino & Vincent Martino/James Franco 
 
The Deuce är en av de nyaste serierna på HBO. Jag hittade serien för att jag gillar James Franco, som spelar de två huvudrollerna i form av två tvillingbröder. Så coolt och snyggt gjort! Han är dessutom executive producer för serien, och så har han regisserat 2 avsnitt. Jag gillar även Maggie Gyllenhaal, och sen har jag länge velat se Margarita Levieva i något mer då jag verkligen gillar henne men inte sett så mycket med henne. Hon är awesome. 
 
Det är en dramaserie som skildrar porrbranschen i New York under 1970-talet. Serien är ur ett business-perspektiv och handlar om legaliseringen och spridningen av själva industrin som sådan. Sen får man även följa de prostituerade och deras pimps ute på gatorna. Serien är skriven av före detta polisreportern David Simon och hans samarbetspartner George Pelecanos. Så man får även se det hela från polisernas perspektiv, och vad som pågår från deras sida, men som de kanske inte direkt skyltar med om man säger så. Sen får man följa Vincent, en av karaktärerna James Franco spelar, när han öppnar en bar och hur han försöker få allt att gå runt. Maggies karaktär, Candy, är prostituerad men väldigt självständig och driven, hon har ingen pimp och vill lära sig mer om filmskapande. Margaritas karaktär, Abby, är en college drop out som är väldigt smart. Hon börjar jobba på Vincents bar och inleder en relation med honom.
 
Denna serie är olikt allt jag tidigare sett, men den känns väldigt ärlig och äkta. Jag gillar den, men den är långt ifrån den bästa serie jag sett. Alla avsnitt fick en sjua av mig, så därför får hela serien betyget 7/10 så länge. Den har fått sjukt bra omdömen av kritikerna, den ligger på 91% på Rotten Tomatoes, vilket ju är helt amazing. På Metacritic ligger den på 86/100, grymt. Karaktärerna är väldigt välskrivna och alla, även om de har en liten roll, känns himla genuina. 
 
Abigail "Abby" Parker/Margarita Levieva 
 
Ruby/Pernell Walker,  Vincent Martino/James Franco, Eileen "Candy" Merrell/Maggie Gyllenhaal