Mina 12 dagar hemma

Okej, vi kom alltså hem från Kina natten till söndagen den 7 maj. Som sagt kom vi inte i säng förrän 4, och sen sov vi bara till typ 7:30. Medan vi var borta hade mina snälla föräldrar varit här och städat och gjort rent hälften av alla fönster. De hade dessutom fyllt kylen och köpt frukt och blommor och ett ljus. Så himla snällt! 
 
 
Så på söndagen så packade vi upp, tvättade allting och grejade med sådant hela dagen. Så vi var lediga den dagen. Sen har jag jobbat alla dagar förutom i söndags den 14 maj. Den söndagen var jag bakis, sen kom mamma och tvättade resten av alla fönster, sen åkte vi och handlade och sen åkte vi till Sura och grillade.
 
De första dagarna sov jag inte mycket alls, kände mig verkligen så konstig.
 
Så på lördagen innan (alltså den 13 maj) så jobbade jag först 6-16, sen käkade jag och Rosanna hos Anna. Hon grillade åt oss, så mysigt! Sen träffade vi några från jobbet hemma hos Michelle på lite förfest. Kul! Sen åkte vi in till stan och gick till Pitcher's, blev ganska tidigt för mig ändå, kom hem vid 1:30. 
 
 
Alla dagar jag har jobbat så har jag antingen jobbat 6-16 eller slutat 19, och haft en stängning. Har inte slutat 14 någon dag, det är ju annars min favorittid (6-14), för då har man jobbat en hel dag men har fortfarande en eftermiddag kvar. Jag har verkligen inte varit hemma! Dagarna har gått så sjukt fort. Har inte lagat mat en enda gång. Har bl.a. ätit tacos med Anna och Emma, träffat Katja och käkat bästa hamburgarna från Hamburgeriet, varit hem till Becka och käkat och lagt pussel! Så jag tycker ändå att jag har hunnit med en hel del, kul! 
 
I måndags slutade jag 19, och på kvällen så blev det en spontanmiddag med Andreas på K9 trots att jag började 6 på tisdagen. Först käkade jag sparris med hasselnötter, forellrom, apelsinvinägrett och hollandaisesås. Sååå gott! Lätt en av mina favoritförrätter som man aldrig kan tröttna på. Sen delade vi på Grand Tower, alltså skaldjurs plateau. Behöver inte ens skriva hur gott det var. 
 
 
Idag är det torsdag och jag slutade 19. Nu sitter jag här och skriver och sen ska jag packa. Har inte ens lagt fram alla kläder jag behöver, och klockan är efter 23! Ovanligt av mig. Men har nog rätt bra koll ändå. Har lagt fram alla saker jag behöver iallafall (hoppas jag). Har t.o.m. checkat in online och skrivit ut mitt boarding pass här hemma. Annars brukar jag vilja checka in på flygplatsen (gammelmodig som jag är), så att jag får ett riktigt boarding pass.
 
Imorgon jobbar jag 6-13 sen åker jag direkt till Arlanda! Andreas skjutsar mig. Flyget går 16:50, så hoppas att det inte är massa trafik eller annat som gör att det tar längre tid. Sen landar jag 19:10 i Wien och Frida landar 19:30. Perfekt. Sen ska vi vara där i 5 nätter och så kommer jag landa 22:35 på Arlanda på onsdagen den 24 maj. Sen upp och jobba klockan 6 på torsdagen, och sen jobba 9 dagar i rad. Så taggad på denna resa! Nej, nu måste jag packa.