13 mars, London dag 4

Imorse käkade vi frukost på The Table Café igen för det var så bra och mysigt. Andreas tog surdegstoast med pocherade ägg, bacon, tomat och avokado. Jag tog pannkakor såklart, med blåbär och vit choklad. Behöver jag ens säga hur gott det var!? Fattar inte hur de gör pannkakorna här. I och för sig har jag aldrig gjort pannkakor haha, men har aldrig smakat så här goda, inte ens i USA. I USA var de typ tjockare och inte lika frasiga, de var förstås också riktigt goda men dessa här i London är så amazing. Sen tog jag bagel med färskost och rökt lax. Mums. Till det drack jag en smoothie med ananas, mango, lime och apelsin. Vill alltid äta frukost ute.
 
Sen tog vi tunnelbanan till Tottenham Court Road. Sen gick Andreas till Games Workshop och jag gick in på Primark, alltså den östra av de två som ligger på Oxford Street. Den är mycket bättre än den andra. Den känns typ större, men det bästa är ju att det är bra mycket färre folk där. Sån skillnad. Så det är riktigt kul och skönt där! Hittade lite toppar och klänningar. Nice. Andreas kom dit sen för det gick snabbare för honom på GW än för mig på Primark. Otippat.
 
Sen promenerade vi nerför Charing Cross Road och strosade runt lite i Covent Garden. Mysigt. Sen åkte vi tillbaka till hotellet och lämnade av all shopping. Sa jag att jag för första gången inte hade några kläder med mig? Vågat, men jag visste ju att jag skulle shoppa. Jag var ju helt säker på det just nu till London. Men vi hade ju bara handbagage så ville kunna få med mig allt utan problem. Men jag hade med mig underkläder, även om jag visste att jag skulle shoppa det också. Jag brukar vanligtvis vilja tvätta allt innan jag använder det, men tänkte att det får väl gå med kläderna för denna gång, men underkläder vill jag iallafall tvätta innan jag använder dem. 
 
Sen promenerade vi västerut, till London Eye. Vi åkte ju den för några år sen när vi var i London. Bilden i min header här på bloggen, den på Houses of Parliament och Big Ben, är fotad från London Eye. Jag skulle vilja göra det igen för det var riktigt häftigt och så fin utsikt. Men vi gjorde inte det denna gång. Det är faktiskt ganska jobbigt med så mycket folk, även fast jag själv är en av dem liksom, haha. Men iallafall, vi (eller jag) tog massa kort däromkring. Så himla fint. Jag måste åka till London på en ren fotoresa någon gång. 
 
Sen tog vi tunnelbanan från Westminster till Hammersmith. Det var dags för att göra det vi egentligen åkte till London för, innan jag hijackade resan typ. Nämligen se Jordan Belfort live! Det började klockan 20, och vi kom dit strax efter 19 för dörrarna öppnade 19. Det var alltså på Eventim Apollo. Jordan Belfort är alltså mer känd som the Wolf of Wall Street. Ni kanske har sett filmen med Leonardo DiCaprio i huvudrollen, från 2013? Så bra film.
 
Det var nästan bara män där, vilket resulterade i att det för första gången typ någonsin var kö till killarnas toa! Så weird och alla var typ chockade. Det var verkligen en superlång kö, och till tjejernas var det ingen kö alls. Men jag undrar varför det egentligen måste vara uppdelat? Vad är egentligen meningen med det? 
 
Många i publiken verkade vara där för att de sett filmen (hörde det på sättet de pratade). Många var fulla och typ tjoade och hade sig, och jublade och ropade ut saker lite väl högt. Men iallafall, den första delen på 45 minuter pratade Jordan mest om sin uppväxt, sin utbildning och sina tidiga jobb och hur han byggde upp sin karriär. Han svär ju väldigt mycket och är ganska rolig, så det var typ som en show. Så det var kul och bra! Sen var det en paus, och efter den körde han lite mer business talk i 45 minuter, men ändå inte så djupt så jag hängde ju med och så. Det var väl okej. Det var dock inte så mycket nytt alls, jag visste i princip allt som han berättade i första delen fast det var ändå kul att höra eftersom han är så karimatisk och levande i sina berättelser! Men för Andreas så var det inget nytt alls, han har ju läst och kollat mycket på honom. 
 
Sen var det lite Q&A, alltså frågestund. Det började med en del normala frågor. Sen var det en som frågade om han känt sig "guilty" när han va i fängelse eller efteråt. Han svarade väldigt proffsigt och bra på det, och sa att först kände han så, men sen mer "remorse". Sen var det en som frågade när han skulle betala tillbaka alla pengar, och hela publiken bara buade och det blev lite kaotiskt. Då sa han bara "next question", men då frågade någon annan också en såndär fråga så då avslutade han med "I love you guys, bye!" och gick av scenen. Redan innan det så hade folk börjat gå därifrån, vilket såklart måste ha varit störande, och det var allmänt rörigt och högljutt bland publiken. Så tråkigt och respektlöst. Jag vet och håller med om att han inte direkt är världens bästa person och att han har gjort mycket dumt, fel och rent olagligt. Men han har också gjort mycket bra och hur det än är så är hans livsstory intressant och imponerande, att han lyckats bygga upp allt han har idag, trots alla motgångar (många orsakade av honom själv förstås). Så på ett sätt kan jag förstå folk som frågar typ när han ska betala tillbaka. T.ex. så kanske de är personligen drabbade och deras sätt att hämnas på honom typ, kanske det enda sätt de kom åt honom på, men ändå. Det var ändå hans show.
 
Sen tog vi tunnelbanan tillbaka till Westminster och hoppade av där och så fotade jag en stund. Så himla fint med vattnet och London Eye! Sen åkte vi tillbaka till hotellet. 
 
Det var superfint och varmt hela dagen idag, så himla skönt! Värsta vårväder ju.
 
Nu ska vi sova, vid klockan 2 på natten typ. Klockan ringer strax efter 5 imorgonbitti för vi har bokat bord på Duck & Waffle klockan 6:45! Har alltid velat äta frukost där, kommer bli så amazing. Vi tänkte promenera dit och det tar typ 30 minuter.
 
#1 - - Carina Hassel:

Ser verkligen supergott ut!
London Eye är en upplevelse, men köer förstås.
Kram!

Svar: Det var det också! :) Mmm, men nån gång ska man väl åka den igen!
Kram!
Sofie Lindberg

#2 - - Anita:

Härliga bilder :D

Svar: Tack! :)
Sofie Lindberg