12 mars, London dag 3

Imorse började vi med att käka frukost på en restaurang som Elin rekommenderade; Bill's. Den ligger i närheten av hotellet. Supermysigt ställe med sååå god frukost! Andreas tog Eggs Royale och jag tog avocado on toast med pocherade ägg samt pannkakor med bär och sirap. Helt amazing. Sen drack jag nån pink lemonade som va supergod. Det var surdegsbröd, och pannkakorna va de godaste ever. Kan mäta sig med våfflorna på Hilton som vi bodde på i Bryssel (för övrigt den bästa hotellfrukosten jag någonsin haft, kan åka tillbaka dit bara för att bo på det hotellet, som också låg väldigt bra till). De var liksom fluffiga och krispiga och bara hur underbara som helst.

Sen promenerade vi till Imperial War Museum, vilket kanske tog 20 minuter. Det kom några regndroppar, men började liksom inte regna. Igår var det förresten toppenväder! 18 grader och sol, så det behövdes verkligen ingen jacka. Hade med mig min MK vårjacka men fick bara släpa på den. Drygt.

Anyway, IWM (Imperial War Museum) handlade mestadels om de två världskrigen. Intressant och bra museum! Lagom stort. De hade en jättebra utställning om förintelsen. Det känns fel att säga att den var bra, men ni fattar ju att jag menar att den var bra presenterad och bra upplagd. Så hemskt och fyfan för allt som hände, man kan ju inte ens förstå hur det måste ha varit.

Efter museet så tog vi tunnelbanan till Euston, och därifrån tåg vi tåget till Watford Junction. Vi skulle äntligen besöka Warner Bros. Studio Tour London - The Making of Harry Potter! Man åkte buss från Watford Junction till studion. Det var himla smidigt att ta sig dit från London!

Studion var såklart helt fantastisk och jag var så lycklig och exalterad. Kommer skriva ett eget inlägg och visa bilder sen, orkar inte göra det nu. Är iallafall supernöjd och så glad över att ha varit där!

Vi var där i nästan 5 timmar, men hade lätt kunnat stanna 5 timmar till. Allting var så sjukt detaljerat och det fanns huuur mycket information och prylar som helst. Man kunde bara inte kolla på allt. Men nån gång kommer jag åka dit igen.

Men iallafall, så det var mörkt när vi kom tillbaka till London. Så vi tog tunnelbanan från Euston till Embankment och så promenerade vi hem längs the River Thames. Tog massa foton, så kul! Eftersom att min kamera nu har Wi-Fi så la jag över några foton som ni kan se längst ner i detta inlägg.

 

#1 - - Emma:

Helt underbart!

Svar: Ja, älskar denna stad! 😃
Sofie Lindberg

#2 - - Nelly:

Det låter verkligen som en trevlig dag och så härliga bilder! ^^

Svar: Ja det var toppen! :) Tack!
Sofie Lindberg