Nidri, Levkáda, Elláda

Jag har nog berättat att mina föräldrar har köpt en andel i en båt som ligger på en grekisk ö, Levkáda (Lefkas på svenska). Så i sommar ska vi alla (mamma, pappa, jag, Andreas, Frida & Mikkel) vara där i en vecka! Så kul att vi alla fick ihop det samma vecka!
 
Eftersom att jag är sjösjuk så bestämde jag och Andreas oss för att bo på hotell. Så nu har vi bokat vår första charter tillsammans! Annars har vi ju bara åkt charter när vi var yngre med våra respektive föräldrar. Först tänkte jag att det var min första charter som jag åker på utan mina föräldrar (fast de kommer ju vara där, men vi kommer inte åka dit eller hem tillsammans, och de ska ju bo på båten). Men jag kom på att jag, Sara och Hanna var ju faktiskt på Kreta sommaren 2010, och det var ju en charter! Men det blir iallafall min och Andreas första charter.
 
Jag har aldrig varit på Lefkas. De öar jag varit på i Grekland är Kreta 5 gånger och Zakynthos 1 gång. Detta blir faktiskt femte året i rad som jag åker på en solsemester! Det är ju egentligen tack vare min familj, att Frida har jobbat utomlands och nu att mamma och pappa har båten.
 
Bjuder på en bild på mig och mamma på min första utlandssemester, vilket var Kreta sommaren 1992.