Musikalpepp

Vet inte ifall det blev en bra rubrik. Konstigt ord men nu är det min blogg så det fick bli så. Att komma på rubriker till "vanliga" blogginlägg är sjukt svårt, svårare än man tror. Det, och att komma på bildtexter till Instagram (på min privata, jobbets är enkelt!) är så himla drygt och kan göra att det tar mycket längre tid att lägga upp något än vad det borde. Liksom, skit samma vad det är för rubrik på ett inlägg i min egen blogg, right!? Det jag menar med rubriken är förstås att jag och Emma nu är riktigt jäkla taggade inför I Love Musicals på lördag! Kommer bli så jäkla häftigt! 
 
Vi båda jobbade till 17:30 idag sen handlade vi lite snabbt. Sen åkte vi hem till henne och gjorde bakpotatis med varmrökt lax. Sen gjorde vi en sallad med avokado, körsbärstomater, vattenmelon, rödlök, basilika och balsamico. Sen en kall sås med crème fraîche, rödlök, citronpeppar och lite andra örter. Så gott och enkelt! 
 
Vi kollade på 25-årsjubiléet av Miss Saigon. Jag har ju sett det ett par gånger, men nu måste vi tagga inför helgen! Inte min favoritmusikal men den är absolut jättebra och väldigt sevärd. Jag vill förstås se den live någon gång. Den är lite för cheesy och för mycket kärleksdrama för min smak, men den är väldigt fin och sorglig. Den känns iallafall genuin och trovärdig när man tänker på hur det måste ha varit under och efter Vietnamkriget. Eftersom att jag är adopterad från Vietnam så ligger väl musikalen mig lite extra varmt om hjärtat. Så, ja, jag tycker om den jättemycket och den har bra musik och alla sånger är bra i sig, men just när man ser det som en musikal och det är så mycket kärleksdrama... Ja, då blir det lite mycket. Men det är förstås orättvist då jag automatiskt jämför alla musikaler med min absoluta favorit Les Misérables. 
 
Btw, tyvärr vann inte de jag hejade på i årets upplaga av Tony Awards. Höll ju bl.a. på Miss Saigon och Eva Noblezada som gör huvudrollen. 
 
Jag har nog skrivit det förut men min allra högsta dröm när det gäller musikaler är att se Wicked: The Untold Story of the Witches of Oz med Kristin Chenoweth och Idina Menzel. De spelade huvudpersonerna i originaluppsättningen 2003. Wicked går förstås fortfarande både i Londons West End och på Broadway i New York. Om de skulle göra ett framträdande (snälla ha ett 15-årsjubileum nästa år!) där de spelar huvudrollerna så kommer jag åka dit, oavsett var det är. Förutsatt att jag får tag på biljetter då... Dock så brukar aldrig originalskådespelarna spela sina roller på jubileumskonserter, de brukar bara komma som gäster. Men om de gör en vanlig show eller vad som helst, I'll be there. Men jag är rädd för att se Wicked utan dem för jag tror att Kristins karaktär G(a)linda kommer att vara alldeles för over the top och på gränsen till fånig. Har sett en del klipp med andra skådespelare. Även om de självklart är bra (hallå, annars skulle de inte få va i West End eller på Broadway) så finns det faktiskt ingen som Kristin i en sådan typ av roll. Men jag kan tänka mig att se någon annan som Elphaba, även om Idina förstås är helt fantastisk. 
 
Än så länge är det en stor sol enligt väderprognosen i Göteborg i helgen. Nice! Så mysigt att åka till Göteborg. Inser att jag inte har varit där sedan 2011, och så var jag där 2010. Och några gånger när jag var liten. Men det var ju superlängesedan jag var där! 
 
Igår blev det en lång dag, 9-22:15. Först körde jag marknadsföring, sen hade vi en säkerhetsutbildning (toppen, alla borde ha det) och sen stängde jag i charken. Imorgon kör jag 8-19. Sen på fredag 6-16:30 och så ska jag sova hos Emma, sen åker vi på lördag morgon!