I Love Musicals @Ullevi

Nu kommer mitt inlägg om helgen i Göteborg med Emma! Kommer varva massa text med massa bilder.
 
I fredags jobbade jag 6-16:30 och sen åkte jag hem till Emma. Vi gjorde lakto-ovo-vegetarisk surdegspizza, så gott! Jag provade även på The Sims Medieval, sååå kul! Nu vill jag också köpa det. Jag spelade ju The Sims 3 en vända för ett par år sedan, efter typ ett års övervägande. Jag köpte ju många av spelen för flera år sedan och spelade rätt mycket, men sen la jag av och så började jag alltså igen för ett par år sedan och körde i typ några månader. Anledningen till att det tog så lång tid att börja spela igen, och anledningen till att jag tvekar nu, är ju förstås att det är så tidskrävande och jag har ju inte riktigt tid med det. Men det vore så himla kul! Andreas har dessutom köpt en ny värstingdator så jag kommer ta över hans. Perfekt timing, eller...!? Åh, jag vet inte hur jag ska göra. 
 
Vi kollade även på "Spy" (2015), vilken var förvånansvärt jäkla bra! Trodde att den skulle va helt okej, hade inga superförväntningar för jag kollar typ aldrig på actionkomedier, men den var faktiskt riktigt bra och jag skrattade flera gånger. Den klarade Bechdeltestet utan tvekan flera gånger, vilket är så sjukt ovanligt så jag säger wow till det! Kul också med så många stora, kvinnliga karaktärer i en sådan typ av film (i.e. inte en kärleksfilm).  
 
 
Sen sov jag hos henne och så gick vi upp vid 8 på lördagen. Käkade frukost framför tv'n, gjorde oss iordning och kom väl iväg strax innan 10 typ. 
 
Det gick bra att köra til Göteborg och hitta till hotellet. Man fick gå in och checka in och då få en biljett till parkeringen, och sen tog det nästan en timme att parkera p.g.a. enkelriktat, omvägar, trafik och massa andra dryga saker. Vi svängde bara fel en gång men kunde backa direkt, så det var ju inte så att vi inte hittade till parkeringshuset. Men man var liksom tvungen att åka bort, köra runt och sen tillbaka (man åkte förbi parkeringshuset på vägen till hotellet). Parkeringshuset var i Nordstans shoppinggalleria, och vi bodde på 4-stjärniga Scandic Europa. Det fanns tydligen pool där också men den hann vi inte använda, vi var ju bara där i 1 natt.
 
 
På kvällen var det äntligen, äntligen dags! I Love Musicals med Peter Jöback, Tommy Körberg, Helen Sjöholm, Tam Mutu, Emmi Christensen, Ma-Anne Dionisio, Scarlett Strallen m.fl. Det var en 40-mannaorkester på scenen och det är ju inte varje dag man ser det live. På musikaler är de ju alltid under scenen. Så det var riktigt häftigt! 
 
Det var alltså en musikalkonsert där de framförde massa olika låtar från flera olika musikaler. Jag kände igen de flesta men det var många som jag inte alls hade koll på. Det finns ju så sjukt många musikaler och de är ju inte lika lättillgängliga som filmer. Många cast-album finns förstås på Spotify, men man vill ju se själva musikalen också. 
 
Hela konserten var riktigt jäkla bra, sån skön stämning på hela Ullevi! 26 742 personer var på plats. Det var inte så att artisterna bara stod och sjöng låtarna rakt upp och ned. De hade olika kostymer för varje låt, hade koreograferade danser och scenrekvisita och kulisser. Så coolt! 
 
Det var sammanlagt 3 stora skärmar; en som bakgrund till scenen och två på varsin sida. På de två på sidorna visades close ups på artisterna live, det var massa filmkameror kring scenen. Och på den bakom scenen visades också close ups eller miljöer från de olika musikalerna, riktigt snyggt! 
 
Så vi båda är verkligen jättenöjda med konserten och riktigt glada att vi åkte, förstås! Kul kväll! 
 
Man fick ju inte ha med sig någon kamera in på Ullevi så de kommande fotona är från mobilen. Hade varit coolt med kameran i slutet när det var mörkt.
 
 
På söndagen så gick vi upp vid 8 och käkade frukost. Den var riktigt bra, fanns typ allt! Love it. Det enda minus är att det inte fanns färskpressad apelsinjuice. För det första hittade jag inte ens juicen, men sen visade det sig att det var på en touch screen, så man fick trycka på den juicen man ville ha sen kom det ut ur en liten kran. Den smakade typ bara vatten, så antingen va den skitdålig eller så var det slut på apelsinextrakt. Men är iallafall supernöjd med frukostbuffén! 
 
 
Sen gick vi bara omkring i stan. Vi besökte bl.a. Trädgårdsföreningen, en jättefin och mysig park. Vårt hotell låg ju mitt i stan så det var nära till typ allt. Det tog bara några minuter att promenera till Ullevi, förresten. Så skönt! 
 
Vi shoppade lite och lunchade på ett hamburgerställe som Emma hade varit på tidigare som låg på Avenyn. Vi tog varsin vegoburgare, riktigt god! Va även lite amerikansk och tog en supergod jordgubbsmilkshake till! 
 
Sen besökte vi även Götaplatsen och jag fotade fontänerna lite. Sen åkte vi hem vid typ 15. Det tog ju typ 5 timmar hem för vi stannade och käkade längs vägen och sådär. 
 
Vi har haft en superbra resa! Jätteroligt och mysigt. Här kommer ännu fler bilder.