Helgen vecka 22

I fredags fick alla anställda varsin kasse med massa helggottis från vår snälla chef! Så gott och mysigt! 
 
Sen på kvällen i fredags så gick jag och Andreas äntligen på "Guardians of the Galaxy Vol. 2" (2017). Har ju verkligen väntat på den i nästan 3 år. Älskar den första från 2014. Bästa, bästa Marvel. Denna nya var bra, men inte alls i klass med hur jag kände efter att jag såg den första. Grinade dock helt galet i slutet, haha. 
 
Nu har vi kollat på 5 avsnitt av nya säsongen av Fargo. Är i chock. Den första och andra säsongen är bland det bästa jag sett i serievärlden, men denna tredje säsong är ju så långt ifrån det man kan komma enligt både mig och Andreas. Sååå tråkig och ointressant! Ingen av karaktärerna är speciellt spännande eller intressant, och jag känner mest att jag slösar tid som kollar på det. Så besviken. Så nu är ju frågan om man ska fortsätta kolla eller ej. Jag vill ju ge det en chans, men när 5 avsnitt har gått och det faktiskt är mer ointressant än Stranger Things (2016-), nä... Då vettefan.
 
I lördags så lunchade jag med Anna på Grekiska Kolgrillsbaren. Det var verkligen längesedan jag träffade henne, då hon har bott i Umeå. Kul att hon är hemma nu i sommar! Vi tog varsin halloumiburgare som var helt okej. 
 
På lördagseftermiddagen så åkte jag och Andreas en sväng till Erikslund. Besökte bland annat nya Eko, som typ alla snackar om. Kom därifrån med en deo och en duschkräm, haha. Inte lika överväldigad som många andra verkar vara. 
 
Jag har även sorterat mina foton från Tokyo, Peking, Wien och Bratislava. Har inte gått igenom dem, men lagt alla i sina respektive mappar baserade på stad, datum, kamera eller iPhone. Det är sammanlagt 5590 foton och videoklipp från de städerna. Ooops. Älskar mitt nya minneskort på 256 GB iallafall. Allt det där tar bara upp en fjärdedel, och då är det massa videoklipp från alla städer!
 
Annars har jag städat, torkat golven och rensat upp lite i mitt rum. Balkongmöblerna är på plats, men det var ju supertråkigt väder i helgen så har inte gjort iordning ordentligt än. Jag vet inte om jag ska köpa speciellt många blommor. Varje år köper jag blommor för några hundra, sen typ dör de ändå för att man inte är hemma, eller så regnar det bara. Förra året köpte vi ju nya utemöbler som jag är supernöjd med. Vi använde dem 2 gånger, varav den ena så regnade det typ men jag hade plastat in golvet och typ tvingade mina gäster att sitta ute ändå haha. Hoppas på finare väder i år! Vi har ju sen semester, vecka 31-34. Skönt med 4 veckor. Hoppas att det är fint väder innan dess så man typ kan sitta ute och äta eller nåt iallafall.