Vecka 27

Denna vecka har vi verkligen kommit iordning med rummet bredvid köket. Pappa har hjälpt oss med att måla väggar och tak, samt skruva ihop massa möbler och vår nya taklampa. Vi har köpt nästan allt nytt, förutom mitt skrivbord typ. Så skönt! Det mesta är vitt, och det gamla var ju svart. Det är fortfarande väldigt mycket kvar att fixa i rummet, men det mesta stora är färdigt. Nu är det bara att ta tag i resten av lägenheten som minst sagt ser ut ut som KAOS, med versaler. Hur kan vi ha så jäkla mycket grejer!? Jaja, får fixa det sen. Är verkligen supernöjd med rummet. Kommer bli så himla bra när det är klart. 
 
Jag har förresten hittat en världskartetavla på kartbutiken.se nu. Vill ju som sagt egentligen se den på riktigt innan jag köper den, men kanske får chansa ändå. Jag är verkligen inte en nätshoppare. Har typ bara köpt tallrikar, glas o.s.v. på nätet, för de ser ju ut som de gör och kan typ inte bli kantstötta. Om man köper böcker så är de typ alltid lite trasiga någonstans.  
 
 
I onsdags var vi hos mamma och pappa hela kvällen och käkade middag och umgicks. Sen körde jag hem, som ni vet så gillar jag egentligen inte att köra, men jag har mer och mer börjat gilla att köra Andreas bil. Så kul med den självkörande funktionen, har typ alltid på den haha. Jag har börjat spara till min nästa bil, som jag typ kommer köpa om 3 år antar jag. Men lika bra att börja spara. Just nu är jag supernyfiken på nya Volvo V60 som kommer nästa år!  
 
 
Igår lämnade jag in min lilla bil på någon datorsystemuppdatering, gratis förstås. Har faktiskt inte behövt lägga några pengar på reparationer för min bil än. Är så nöjd med den. Anyway, det som var så praktiskt är ju att vi bor ju på gångavstånd till Stenby där alla bilfirmor ligger, så det är nice. Så promenerade hem, och sen skulle jag umgås med Sara. So convenient att hon precis har flyttat till Nordanby Äng, som verkligen ligger exakt längs vägen mellan min lägenhet och Björkmans Bil, hennes ytterdörr är t.o.m. längs cykelbanan som man går på. Så fin lägenhet de har skaffat! Jättekul att träffa henne också, förstås!
 
Sen så stängde jag på jobbet på kvällen igår, och hör och häpna men jag är ledig idag! På en fredag. Är aldrig, aldrig ledig på fredagar. Är väl nåt med sommarschemat. Behövde iallafall vara ledig idag, sov till 10:30 och vaknade bara för att jag hade ställt larmet då. Så ska fixa lite i rummet idag tänkte jag. 
 
Sen har jag faktiskt gjort en statusuppdatering på Facebook för första gången på typ... Jättelänge. Om man inte räknar med mina rese-livshändelser samt rese-fotoalbum, då. Fyra år sedan jag var i Sydafrika. Sjukt.