Vecka 26

 
Då är juni slut och ett halvår har gått av detta år! Crazy. Älskar btw min och Andreas synkroniserade kalender som vi har i telefonerna, med olika färgkoder. Älskar ordning och reda bland sådant! Vi har kört med den i några månader nu, och fattar inte att vi inte har använt det tidigare. 
 
Asså, på hela månaden har jag bara kollat på 10 filmer. Inte okej! Kanske förresten borde skapa en egen färgplupp för filmer jag ser i kalendern. Ingen dum idé. Nu skriver jag bara ner dem i anteckningar.
 
Jag har iallafall sett en riktigt bra film som jag haft på min lista väääldigt länge och får skämmas över att jag inte har sett tidigare. "Training Day" (2001), som Denzel Washington vann sin andra Oscar för. Ethan Hawke var även nominerad för en Oscar för sin roll i den filmen, dock i Supporting Actor-kategorin medan Denzel var nominerad i Leading Actor. Så jävla konstigt, båda var verkligen leading enligt mig! Snarare så att Ethan hade the leading role för det var ju honom det faktiskt handlade om, och han hade flera scener utan Denzel men inte tvärtom (förutom en kort scen där han inte sa något). Shit va konstigt. Va irriterad jag blev, undrar hur det funkar. Man fick ju liksom följa Ethans karaktär på egen hand flera gånger, och det var hela tiden från hans perspektiv. Anyway, riktigt bra film med sjukt bra skrivna huvudkaraktärer! Storyn var intressant och underhållande all the way, men inte så djup men det gjorde inget i denna typ av film. Den handlade om en rookie-polis (Ethan Hawke) som får följa med en LAPD-polis (Denzel Washintgon) på en s.k. träningsdag inför att bli narkotikapolis. Det händer mycket sjuka och farliga saker, som säkert är vardag där. Det är väl inte riktigt som Ethans karaktär hade tänkt sig, och Denzels karaktär är inte riktigt vad man förväntar sig heller kanske. 
 
Annars har jag jobbat 5 dagar denna vecka, som vanligt. I fredags åkte jag in en sväng till Cityfestivalen med Jessica, Jessica, Josephine, Michelle och Martin. Vi mötte upp Anna och Emma senare. Kul kväll men jösses vad dålig "musik" det finns. Vi var inne på festivalområdet och kikade på Mimerscenen. Well, well, va väl kul och bra stämning för de som gillar sådant, förstås! Har aldrig riktigt tänkt på det, men åh vad glad jag är för att jag lyssnar på musik med riktiga instrument och folk som faktiskt kan sjunga. De riktiga sångarna finns ju på Broadway och i West End. Om jag kunde skulle jag åka dit hela tiden och se alla musikaler som finns flera gånger. Men jag förstår ju att det såklart finns folk som inte gillar musik för att artisterna är duktiga, utan för att det är en skön melodi. Typ. 
 
 
 
Sen igår var det släktträff hos min moster Gunilla och hennes man Daniel i Hallsta. Kul att träffa alla! Händer inte allt för ofta ändå. Vi hade riktigt fint väder också, så skönt! Mysig dag och kväll. 
 
 
 
Idag var jag ledig och åkte till Hallsta och hämtade upp Anna och Emma. Sen åkte vi till Åsby och käkade lunch utomhus, så mysigt! Men sen fick alla en pollenchock. Har inte känt något på rätt länge och tar typ bara lite nässpray och kanske ögondroppar då och då, men nu var det helt sjukt igen, mina ögon kliade så fruktansvärt mycket. Såg typ ingenting. Så vi var tvugna att åka därifrån. Åkte hem till Anna och satt i solen på hennes balkong, och det gick bra. Det var ju nån typ av gran precis vid oss på Åsby, så kanske var något med den.

Sen på eftermiddagen så åkte jag och Andreas en sväng på Erikslund och köpte bl.a. en bordsskiva, en lådhurts, en datorstol, en typ förvaringstavla (kommer bli so awesome), varsin påbyggnadsdel till våra skrivbord och lite annat smått och gott (typ ljus...). Vi (läs: pappa och Andreas) håller ju på att måla om i rummet bredvid köket. Kommer bli superfint! Nu vill jag köpa en stor världskarta, alltså inte som en tavla utan mer som en affisch. Nån som vet var man kan göra det? Vill inte beställa på nätet, vill se den live.