Jared Leto Wins Academy Award for Best Supporting Actor 2014

Snart, snart, snaaart är det awards season... Eller ja, några månader kvar såklart, men några favorittippade filmer börjar väl så smått att ha premiär snart. Personligen tror jag att Gary Oldman kan ta hem sin första Oscar för sin roll som Winston Churchill i "Darkest Hour" (2017). Har jag redan skrivit det förresten? Känns som att jag borde det för jag har tänkt det ända sedan jag såg att han skulle göra den filmen. Filmen har inte premiär i Sverige förren i början av februari, så har ju inte sett den. Men Gary Oldman är ju en av vår tids bästa skådespelare, och det är inte bara enligt mig. 
 
Delar med mig av en av mina favoritvinster på Oscarsgalan.
 
Så sjukt välförtjänad Oscar för fantastiskt duktiga Jared Leto i "Dallas Buyers Club" (2013), som för övrigt är en riktigt bra film. Så fint tal.