Mobillös samt film- & serieupdate

Jag har precis skickat in min telefon på lagning. Funderar på att slå på en gammal, men äsch. Kanske kan va bra att vara utan i några dagar. Blir dock drygast på jobbet, men, men. 
 
Igår kom Emma hit och så kollade vi äntligen på bästa "Star Trek" (2009), och hon gillade den! Weeei. Tycker nästan att "Star Trek Into Darkness" (2013) är den bästa bland de nya, men jag vet inte. På ett sätt är alla tre ganska lika och alla är toppenbra. Har dock bara sett "Star Trek Beyond" (2016) en gång.
 
Idag har varit en av mina första helt lediga dagar på väldigt, väldigt länge. Alltså, har ju inte jobbat alla andra dagar men det har varit andra saker, t.ex. åkt iväg någonstans eller träffat kompisar. Så jag tog sovmorgon, hade ju ändå ingen telefon för att ställa larm. Men jag vaknar nästan alltid innan 9 ändå. Så imorse vaknade jag 8:20 och så gick jag upp, annars får jag bara ont i huvudet. Sen har jag tagit det extremt lugnt. Behövde denna dag, så skönt.
 
Har kollat på två filmer idag, en bra och en mindre bra. "The Girl on the Train" (2016) får 8/10, den var bra och intressant, men hade gärna fått vara lite mer creepy och spännande, och lite högre tempo hade inte skadat. Men Emily Blunt var riktigt bra i den! "The Finest Hours" (2016) är verklighetsbaserad och det är verkligen en gripande och intressant story! Tyvärr var filmen väldigt förutsägbar och långtråkig, inget oväntat hände och jag fick inte direkt någon känsla för karaktärerna heller, trots att jag gillade stroyn.
 
Älskar att jag har kommit igång med filmtittandet lite nu. Så detta blir väl som en film- och serieupdate. Ska åtminstone skriva inlägg om serierna sen. Men iallafall. Btw, självklart hittade jag ingenstans att kolla på Golden Globe Awards 2017. Så arg och besviken. Har lyckats undvika allting på sociala medier, förutom en sak som jag trooor att jag såg. Men om det var så så blir jag ändå superhappy! Jag måste försöka hitta någonstans att kolla på galan.
 
Jag har kollat på några Harry Potter-filmer också, typ in preparation för Warner Bros. Studio Tour i mars. SÅ taggad! Kollade på den första, sen gick fyran på tv på juldagen när vi var i Sura. Sen har jag kollat på den femte och sjätte, och har nu kollat på halva sjunde. Avbröt den igår för att jag och Andreas skulle kolla på det nya Sherlock-avsnittet. Sen ska jag kolla på åttonde Harry Potter, och antar att jag får väl kolla på tvåan och trean också. Har sett trean absolut flest gånger. Love it. Älskar att hela Storbritanniens skådespelarelit medverkar i Harry Potter-filmerna. Det är typ alla Storbritanniens största skådisar, och de som inte "fick vara med" skämtar ju om det typ hela tiden. Skönt att bästa Eddie Redmayne fick lite revansch nu med "Fantastic Beasts and Where to Find Them" (2016). Älskar filmerna, men de är ju såklart inte ens i närheten av böckerna. Så egentligen vill jag läsa böckerna igen, för typ femte gången. Men just nu så läser jag "After You" (2015) av Jojo Moyes, alltså uppföljaren till "Me Before You" (2012).
 
Men iallafall. Sherlock då! ÄNTLIGEN igång igen. Det har nu kommit två avsnitt. Innan dess var det S04E00, "The Abominable Bride", vilken såklart var episk. Den kom den 1 januari 2016, och innan dess, alltså säsong tre, sändes ju liksom i januari 2014. Säsong två gick i januari 2012 och säsong ett sommaren 2010. Vi Sherlock-fans är nog världens mest tålmodiga och trogna, typ. Men det kan ju också vara den bästa serien.
 
Det är svårt att jämföra serier, som jag skrivit om tidigare. Game of Thrones kommer alltid att vara min favoritserie, men jag har ändå blivit besviken på sååå många avsnitt och scener, många för att jag läst böckerna såklart. Pushing Daisies kommer också alltid att vara en stor favorit, men Sherlock är så unik och amazing. Har ÄLSKAT varje avsnitt förutom det första av denna säsong nu faktiskt, "The Six Thatchers". Lite tråkigt och konstigt, det var såklart bra men inte lika episkt som avsnitten brukar vara. Men det andra avsnittet, "The Lying Detective", var sjuuukt bra!
 
Annars har jag och Andreas kollat på två fantastiska serier de senaste månaderna. Först Westworld (2016) på HBO. Vilken amazing serie! Det har kommit en säsong med 10 avsnitt, och andra säsongen kommer 2018. Sen har vi kollat på Peaky Blinders (2013). Det finns tre säsonger med 6 avsnitt i varje. Episk serie. Det kommer att komma minst två säsonger till.
 
Men nu är jag allra mest excited inför Taboo (2017)! Den har alldeles precis startat på BBC One. Den är skapad av Steven Knight, som skapade Peaky Blinders, och Tom Hardy samt Toms pappa Edward. Dessutom är Ridley Scott en av producenterna. Så det kan väl inte bli annat än episkt!? Får se ikväll. 
 
Här är en orelaterad bild på min nya minijordglob som hänger på min souvenirhylla.