Golden Globe Cecil B. DeMille Award 2017

Detta inlägg tillägnar jag fantastiska Meryl Streep som ärades med the Cecil B. DeMille Award på årets Golden Globe Awards. AMAZING. Hon är verkligen välförtjänt av den. Beskrivningen för mottagaren av priset lyder: "outstanding contributions to the world of entertainment". Kan ju inte bli mer sant än i Meryls fall. 3 Oscars av 19 nomineringar, 8 Golden Globes av 30 nomineringar och 2 BAFTAs av 15 nomineringar. Och det är bara de tre störa filmgalorna, förstås. Sammanlagt har hon vunnit hela 157 gånger av 409 nomineringar. 
 
Meryl är en av mina absoluta, absoluta favoritskådespelare. Jag har alltid gillat henne såklart, och på senare år, i takt med att mitt filmintresse vuxit, så har jag verkligen uppskattat henne och hennes fantastiska prestationer i flera olika typer av filmer. Hon har verkligen gjort så många olika typer av roller, och förutom "vanligt" skådespeleri så har hon ju även gjort ett flertal musikalfilmer. Ja, hon är helt amazing helt enkelt. Önskar jag orkade/hade tid att göra ett ordentligt inlägg om Meryl, med mina favoritfilmer med henne o.s.v. Men det tar helt enkelt för lång tid. Kommer att göra det i framtiden iallafall. Liksom typ hur många fler skådisar som helst... 
 
 Meryl Streep