iPhone 7

 
Jag har äntligen fått min nya telefon. Jag var utan telefon i 3 veckor! Hade ju min gamla 4S under tiden men den kunde jag bara använda med Wi-Fi. Gick bra att vara utan ändå, det är typ på jobbet som jag måste ha den till Facebook och Instagram. Som tur är så jobbar ju Andreas och jag på samma jobb, och han är också admin, så hade hans telefon på jobbet. Så det var nästan som att det var han som var utan telefon, haha. 
 
Annars ringer man ju inte speciellt mycket känns det som, blir mest på Messenger nowadays. Och jag sitter ändå ganska mycket vid datorn då jag håller på med bilder nästan varje dag. Saknade förstås bekvämligheter som anteckningar, Swish, ICA Banken-appen och Hälsa-appen. Men det jag typ saknade mest var IMDb-appen, haha. Använder den typ hela tiden ju.
 
Denna modell har samma mått som min förra, 6S. Men kameran sitter lite annorlunda till så kan inte använda mitt Michael Kors-skal. Så typiskt! Skalet går ju liksom på, men kameran passar inte in. Så nu måste jag köpa ett nytt. 
 
Annars så är nog telefonerna ganska lika, denna och min förra. Det är bättre högtalare på denna, dock, och det märks! Generellt så är väl denna nya lite bättre på många saker, men inte direkt något som jag märkt än. Man kan filma i 4K iallafall så det var ju lite kul.
 
Bland det första jag gjorde på min nya telefon var att registrera mitt Medicinska ID. Hoppas att ni alla har det. Superviktigt och bra! Och om ni har kodlås/fingeravtryckslås på telefonen så är det ännu viktigare, och speciellt om ni har någon sjukdom. Det hjälper ambulanspersonalen, eller andra som försöker hjälpa, om något skulle hända. Sen kan det ju även vara bra om man tappar bort sin telefon och någon vänlig person hittar den, så den kan ringa ens anhöriga.