Canon

Nästan alla mina Canon-prylar. Saknas en del batterier, laddare, ett objektiv o.s.v. Använder aldrig kompaktkameran. Det är en Powershot SX260 HS. Den har faktiskt hela 20x optisk zoom, inte illa. Den är liten och praktisk, så borde kanske använda den mer men det blir inte så.
 
Lär väl kanske sälja min EOS 500D nu. Har googlat och på Canons hemsida står det att nypriset med kitobjektivet EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 IS II (så som jag köpte den) var 10 900:-. Whaaat. 
 
När jag sa till folk att jag skulle köpa en ny kamera så antog de flesta att jag skulle köpa en mindre än vad jag har, alltså typ en liten kompakt systemkamera. Men nej, jag vill ha en riktig Canon systemkamera. Jag vet att jag går emot "normen" i dagens samhälle. Allting ska vara så litet som möjligt och nu för tiden så använder majoriteten av alla människor enbart sin mobiltelefon, och det är lååångt kvar innan en mobiltelefon ens kan mäta sig med en systemkamera, även om många mobiltelefoner tar bra vardagsbilder. 
 
 
Här är alltså allting som jag köpte nu senast. Så sjukt nöjd. Jag har ju såklart velat ha en ny systemkamera rätt länge nu, men så pass ofta fotar jag ändå inte så det har inte känts värt. Samtidigt älskar jag ju att resa och då är det kul att ha ordentliga foton. På flera av mina resor förra året får jag skämmas och säga att jag inte ens tog med min EOS 500D p.g.a. att den är tung och faktiskt inte så himla bra längre, tyvärr...
 
Men nu kommer jag få släpa med denna nya ändå! Ska inte klaga en enda gång på att den är tung. Eller, ska försöka att inte klaga. Men det är ju oftast inte bara kameran man bär på när man är på stadssemester. Det är väskan, vattenflaska, paraply, extra tröja, plånbok och allt annat man har i väskan, typ solglasögon med fodral, handsprit och eventuellt saker man köpt under dagen. Så det blir många kilo, varav kameran oftast är det tyngsta. Släpar jag dessutom med mitt zoomobjektiv utöver det vanliga så blir det snabbt ännu tyngre.
 
Anyway, nu får jag ta mig i kragen och börja fota mer helt enkelt! Jag älskar ju att fota, men det är svårt att få inspiration en helt vanlig dag när inget särskilt händer. Om nån vill att jag ska komma och fota något (gratis såklart) så gör jag gärna det för att öva. 
 
 
Här är alla (tror jag) mina minneskort. Var kommer ens 512MB ifrån!? Måste vara till någon riktigt gammal kompaktkamera. Har ju haft både Canon Digital IXUS 800 IS samt Canon Digital IXUS 970 IS, varav den senare var toppenbra! Sen har jag faktiskt haft en Nikon kompaktkamera som jag inte kommer ihåg modellen på. Min första digitalkamera var en Kodak som jag fick när jag fyllde 15. Sen har jag haft en Canon typ halvsystemkamera. Har säkert haft nå mer som jag inte kommer ihåg. Önskar jag hade kvar alla, vet att en del finns i Sura. 
 
 
Mina motljusskydd. Förutom att vara praktiska och bra så förstärker de faktiskt känslan genom att bara vara där, om man får vara lite ytlig. Love them. 
#1 - - Katja :

Du får gärna öva på bröllopet att fota 😁😘

Svar: Haha ja men det vet du väl att jag kommer 😄 Skulle jättegärna fota er också. Antingen nån annan dag om ni har lust att klä upp er igen eller om de finns nån lucka på bröllopet 😃
Sofie Lindberg