Biotisdag

Igår promenerade jag ner på stan och hälsade på mamma på jobbet. Sen gick vi och käkade på Yum Yum. Älskar deras lilla femrättersmeny! Sååå gott. Och så delade vi på efterrätt också. Och så är de så trevliga där, rekommenderar verkligen den restaurangen. 
 
Sen gick vi på bio, fick äntligen se "La La Land" (2016). Den ligger på plats 37 på IMDbs lista över användarnas favoritfilmer av alla filmer någonsin. Den har hela 14 (fjorton!!!) Oscarsnomineringar, vilket gör att den delar förstaplatsen om den film som fått flest Oscarsnomineringar någonsin. De andra är "Titanic" (1997) och "All About Eve" (1950). "Titanic" vann hela 11 stycken, och "All About Eve" vann 6 stycken. "La La Land" var bra, men inte sådär superdupertoppenaaaahcrazy bra, som man kanske trodde med tanke på alla positiva recensioner, utmärkelser och box office. Det är ju en musikal, och jag älskar ju musikalfilmer. Men då mestadels filmer som "Les Misérables" (2012) och "Phantom of the Opera" (2004), alltså filmer där de sjunger men det ingår liksom i filmen. Alltså det är inte som att "nu-sjunger-vi!!!" och så är det en koreograferad dans till, som "La La Land" var. Det var så himla "studsigt" liksom. Inte riktigt min grej. Storyn var bra, helt otroligt bra skådespelare och himla fint filmat och klippt! Bra låtar, absolut. Men den nådde inte riktigt hela vägen fram för mig. Den kommer såklart få ett eget inlägg snart. Den fick 8/10 av mig. 
 
#1 - - Sören Axelsson:

Du skriver så bra 👍😄,,,

Svar: Åh, tack kul att höra :) Va kul att du kikar in, hoppas allt är bra med er!
Sofie Lindberg

#2 - - Anonym:

Tack för en supermysig kväll ❤

Svar: ❤️
Sofie Lindberg