Tisdagen den 8 augusti

Idag var första lediga, hemmadagen på semestern. Jag skulle ta sovmorgon, men det slutade med att jag gick och lade mig vid 2 inatt och sen vaknade 7:45 imorse och inte kunde somna om. Är väl fortfarande så van efter Lefkas då jag som sagt typ inte sov nåt. 
 
Gjorde ändå inte speciellt mycket på förmiddagen. Plockade lite med smågrejer och packningen. Imorgon åker vi ju som sagt på en liten road trip. Så bara till att packa om! Kul! Vi ska alltså tillbringa 3 nätter hos Frida och Mikkel i Malmö, och så ska jag även träffa Sofia på fredag. Kommer bli jättekul, va ju över ett halvår sen jag träffade henne! Sen ska vi hälsa på Andreas mamma och hennes man i Småland i 2 nätter, och så kommer även Tobbe, Therese och Andreas dit. Mys!
 
Sen vid 12 så hämtade jag upp Ida och så åkte vi till Glassverket vid Kokpunkten. Det var ju tråkigt väder på morgonen, men det blev fint och soligt sen, sån tur! Dock lite blåsigt, men fortfarande varmt. Mysigt! Jag tog en glass med jordgubbsglass, blåbärsglass, mjukglass, grädde och bär. Supergod! Sen åkte vi hem till Ida och hängde där ett tag. De renoverar en massa, blir superfint! De är så duktiga, vi hade fullt upp med att bara måla om ett enda rum, och då hjälpte pappa till. 
 
Sen på kvällen kom Sofie förbi en sväng och hämtade lite möbler. Så nice! Nån annan som vill ha lite möbler? Hör av er, vill bli av med det. Har bl.a. en bokhylla, film/CD-hyllor och en hylla eller vad det heter, som står på golvet. En förvaringshylla? Allting är svartbrunt. Ser svart ut. 
 
Sen på kvällen fixade jag med bilderna från resan, skrev de färdigt de sista blogginläggen från resan och pysslade med lite annat på datorn.