Tisdagen den 15 augusti 2017

Jag ställde ingen klocka imorse så vaknade av mig själv strax innan 9, och så gick jag upp typ vid 9. Jag fick nå ryck och la typ en halvtimme på att städa hatthyllan, klädhängarna och skohyllan i hallen. Aja, det var iallafall välbehövligt. Sen vattnade jag blommorna och plockade lite med alla jäkla grejer vi har överallt. Jag tycker att jag plockar undan och lägger grejer på sin plats, men ända sen vi gjorde om rummet så känns det som att det dyker upp nya grejer överallt hela tiden. Drygt. Sen tvättade jag massa och började packa om igen. Planet till Prag går som sagt klockan 10 imorgonbitti (onsdag). Sen kollade jag om Game of Thrones S7E4, hihi, som sagt är ju the Loot Train Attack bara för awesome, I had to see it again. 
 
Sen kom mamma hit. Hon hade köpt jättegoda chokladmousse bakelser från Öhrmans, mums! Sen fick jag massa fina presenter av henne och pappa eftersom vi, för andra året i rad, inte kommer vara tillsammans på min födelsedag. Jag fick massa fina produkter från bästa Rituals! Älskar den butiken. Det var make up-servetter, tvål och refill, 7 olika små handkrämer (perfekt!), doftpinnar och en såndär bricka man ska ställa tvålen på. Sen fick jag ett Yankee Candle med doften Pink Sand, både ljuset och allt från Rituals luktar förstås supergott. Asså jag älskar verkligen ljus och handkrämer och body lotions och sånt! Sen fick jag chokladpraliner och en jättefin och skön Ralph Lauren-tröja! So happy. Sen fick jag och Andreas en duobehandling på Sky Spa Plaza här i Västerås! Kommer bli så himla, himla skönt. Har aldrig varit där, men det ska vara fint och bra har jag hört! 
 
På kvällen bjöd mamma mig och Andreas på tapas på Indigo. Så tråkigt att pappa jobbade, men, men. Det var iallafall jättemysigt och gott! Kanske man skulle boka en resa till Spanien!? Har ju aldrig varit i Barcelona... Hmm... Nä, nu har jag faktiskt ingen resa inbokad efter Prag. Det känns som att Barcelona och Prag är de "sista städerna" i Europa som jag inte besökt men som "alla andra" har besökt. Det blir i varje fall en weekend i Stockholm i oktober då vi ska på musikalen Cats, men sen inget mer planerat. Får se vad nästa resa blir! Spännande. 
 
Jag har packat färdigt nu. Det känns alltid, alltid som att jag har glömt nåt, trots att jag gör detta rätt ofta. Än så länge tror jag inte att jag har glömt nåt "viktigt" nån gång!? Det kändes lite svårt att packa. Det ska tydligen regna i Prag imorgon, hmm. Men det ska ändå vara 25 grader. Sen är det kring 30 grader, puh! Fast på lördag och söndag är det ett regnmoln i väder-appen igen, och bara 19 grader! Hoppas det ändras. Annars får vi hänga på spa hela dagen. Jag antar att det både är bra och dåligt att det inte finns nåt Primark i Prag förresten. Bra för plånboken, men lite tråkigt ändå! 
 
Som ni ser på bilden nedan ska jag alltså göra ett nytt försök att läsa min historie-tidning samt The Kite Runner nu då. Jag har förstås gjort en plan i min TripAdvisor-app, men jag har ändå tänkt att vi ska ta det relativt lugnt. Nu har vi ju tagit ett så fint hotell, så vi ska försöka utnyttja det och vara en del på hotellet också ändå. Som ni kanske vet så brukar våra stadsresor vara ganska hektiska, ja inte lika hektiska som för ett par år sedan, men ändå. Så nu blir det mer en "ta det lugnt-resa", typ. Kanske. Eller...!? We'll see. 
 
Ofta när jag är på semester, speciellt i städer, och ser hemlösa så brukar jag tänka att jag skulle haft nåt att ge dem. Jag ger väldigt, väldigt sällan pengar, och nån gång har jag gett mat, som jag antingen köpt eller tagit med som doggie bag från restauranger. Men nu ska jag iallafall ta med massa smågrejer som kan vara nödvändiga att ha, och så ska jag köpa lite mat/snacks eller nåt också och göra små kit typ, i påsar, som jag kan dela ut. Se sista bilden i detta inlägg. Det är typ tandborstar, tandkräm, rakhyvlar, våtservetter, tvål... Och om de inte vill ha de så får de väl bara slänga det då. Dessa saker är väl inte det de verkligen behöver, men bättre än att inte ge någonting, I guess. Vill inte bara ge rena kontanter heller liksom. 
 
Nej, nu måste jag faktiskt ta och sova. Klockan ringer 5:20 imorgonbitti, så det blir väl knappt 5 timmars sömn. På tal om ingenting alls så är jag just nu jätteinne på fantastiska Colm Wilkinson. Har förstås alltid gillat honom och lyssnat en del på honom, men nu bara mosar jag igenom hans låtar på Spotify. Love it.