"Loot Train Attack" Featurette

Som sagt var the Loot Train Attack i det senaste Game of Thrones-avsnittet (S7E4 "The Spoils of War") bara så sjukt snyggt. I detta klipp nedan får man se mycket behind the scenes-material om hur de skapade flera av effekterna. Så coolt och påkostat för bara en liten del i ett serieavsnitt! 

Dessutom har avsnittet 9,9/10 på IMDb, baserat på över 34 000 användares röster! I de tidigare avsnitten denna säsong är det runt 20 000 personer som röstat. Andra avsnitt som har 9,9 är S6E10 "The Winds of Winter" och S6E9 "Battle of the Bastards", som också var sjuuukt bra! The Battle of the Bastards i S6E9 är nog det snyggaste jag någonsin sett i ett serieavsnitt, ja, tillsammans med the Loot Train Attack nu då. Läs mitt inlägg om S6E9 här. Kan typ inte fatta det, varje avsnitt är ju mer påkostat än många filmer. Amazing.
 
Annars ligger även S5E8 "Hardhome" kvar på 9,9, mycket välförtjänt. That episode really blew my mind. Satt på helspänn typ hela tiden, så extremt jäkla välgjort. Riktigt, riktigt bra. Det sista avsnittet som har 9,9 är förstås S3E9 "The Rains of Castamere". Det var också riktigt bra, men då visste jag ju vad som skulle hända.
 
Inget avsnitt har 10/10. Men tycker att S1E9 "Baelor" borde ha mer än sina 9,6, för det var verkligen chockerande! SPOILER ALERT! När Ned Stark halshöggs, alltså man har ju typ aldrig sett något liknande och det var innan man visste vilken typ av serie Game of Thrones är. Då hade jag inte läst böckerna. Jag såg först första säsongen när den kom våren 2011, sen läste jag alla böcker innan den andra säsongen började.