7 augusti, Lefkas dag 8

Idag åkte vi alltså hem. Vi hann inte göra någonting förutom att packa det sista och äta frukost. Sen kom ju bussen 9:25. Ja, det finns väl inte så mycket att säga om denna dagen egentligen. Preveza har världens minsta flygplats. Lite halvt osmidigt och väldigt omodernt, men det funkade.
 
Flyget var i tid och gick ganska bra, men kände mig bara så jäkla utmattad. Sov inte så många timmar inatt, har generellt sovit ganska få timmar om nätterna här. Men jag har ju även slappat mycket, så borde ha jämnat ut sig, men jag har verkligen känt mig trött på denna resa. Det är väl säkert på grund av värmen också, I guess. 
 
Tråkigt att lämna denna fina ö och hotellet. Men vi kommer säkert tillbaka med tanke på båten! Då kan vi nog bo på samma hotell igen. Såg inga andra som var lika fina i närheten iallafall, och det låg ju superbra till. 
 
Pappa hämtade oss på Arlanda och vi var väl hemma strax efter 16 eller nåt. Lång dag ändå. Vi packade upp och tvättade flera maskiner, skönt att bara ha det gjort. På onsdag ska vi ju åka ner till Skåne, Köpenhamn och sedan Småland. Så vi har bara imorgon, tisdag, hemma.
 
På kvällen kollade vi äntligen, äntligen på de nya avsnitten av Game of Thrones! Vi hann ju inte se förra veckans eftersom vi åkte så tidigt på måndagen. Så vi hade 2 avsnitt att kolla på nu. Superbra och mer spännande nu när serien har gått om böckerna, även om jag tycker att det är tråkigt i sig. Men förut blev jag ofta besviken på avsnitten för att de inte visade det jag hade velat sett från böckerna. Mycket är ju extremt ändrat. Men dessa två nya avsnitt var faktiskt jättebra, och SPOILER ALERT! OMG va snygg the Loot Train Attack var! Alltså, shiiit va snyggt gjort och filmat. I'm stunned and so impressed. 
 
Har i varje fall haft en toppensemester med hela min familj! Så kul att vi alla kunde ses där samtidigt, helt otroligt egentligen. Jag är så glad över att jag inte blev sjösjuk på båten, tack Postafen. En vecka går alldeles för fort, men var ändå på något sätt lagom. Sen kommer jag ju träffa Frida och Mikkel redan på onsdag igen, och ända till på lördag förmiddag. Sen kommer hon även till Sura i flera dagar nu i slutet av augusti, efter hennes Kreta-resa (som jag är så avis på). Så kommer verkligen träffa henne mycket denna sommar, med tanke på vår Wien- och Bratislava-resa också!