4 augusti, Lefkas dag 5

Jag ligger så många dagar efter med bloggandet. Orkar liksom inte. Egentligen är det konstigt för på stadssemestrar så bloggar jag ju verkligen nästintill varje dag, och då är jag ju mer igång på dagarna. Detta är ju bara en slapparsemester. Men jag är ändå så trött. Låter dumt och som världens i-landsproblem men det är fan jobbigt att sola! Man orkar ju inte ta fram telefonen då liksom. Och inte har jag läst min bok heller. Har läst lite i tidningen i varje fall. Men annars har jag verkligen bara solat när vi låg vid poolen. 
 
Anyway. Mamma, pappa, Frida och Mikkel åkte ju som sagt en längre sväng igår och sov över. Så jag och Andreas låg vid poolen på hotellet under förmiddagen. Sen käkade vi lunch på hotellet, grekisk sallad förstås, och sen gick vi ner till hamnen där de andra hämtade oss. De hade fått en plats vid piren så vi slapp jollen. 
 
Vi åkte till en vik som svenskarna kallar för Havreviken. Mycket fint ställe! Så vi badade där i ett par timmar kanske, och sen åkte vi tillbaka. Det var ju redan ganska sent och idag är mamma och pappas sista heldag, imorgonkväll åker de hem och innan dess ska de hinna packa och städa ur båten. Så detta var sista turen med båten för mig iår! Pappa ska tillbaka i september och åka en sväng till.
 
På kvällen sen så gick vi och käkade på Maistrali igen, lite för att mamma och pappa också skulle kunna säga hejdå till ägarna som de lärt känna. Vi alla delade på stekt aubergine, vårrullar och friterad bläckfisk till förrätt. Sen till huvudrätt tog jag shrimp saganaki, vet inte hur mycket räkor jag har ätit!? Mysig sista kväll med allihopa iallafall! Tiden har som vanligt gått alldeles för fort... 
 
Det är så skönt att komma tillbaka till rummet med AC om kvällarna. Det är sååå varmt, även på kvällarna! Men ändå skönt förstås. Vad jag har förstått det som så har det regnat och varit mulet en del hemma, men även lite sol förstås. Så tråkig sommar, som vanligt! 
 
Det är ändå mer liv och rörelse här än vad jag av någon anledning trodde. Jag hade föreställt mig att det skulle vara en mycket mindre by med typ bara några få affärer och ett tiotal restauranger. Men det finns verkligen huuur många restauranger som helst och även massa butiker och souveniraffärer. Det är ju inte en stor stad, det är mest huvudgatan och hamnområdet man rör sig i men det räcker verkligen till. Så mysigt här! Ser redan fram emot att förhoppningsvis åka tillbaka nästa sommar då mamma och pappa ju har båten här.