3 augusti, Lefkas dag 4

Idag åkte mamma, pappa, Frida och Mikkel iväg på en längre tur och så ska de övernatta på båten nånstans en bit bort. Så jag och Andreas tog en riktig chilldag alltså. 
 
Vi käkade frukost och sen hängde vi bara vid poolen. Vi vill ju ändå passa på att utnyttja hotellet och poolen liksom. Riktigt härlig dag ändå! Skönt att bara slappa lite. Vi var t.o.m. så lata att vi käkade lunch och glass på hotellet. 
 
På kvällen så gick vi iallafall ner till hamnen och kikade lite. Vi åt middag på Ergon, en mysig restaurang som hade fokus på smårätter. Så vi delade på olika röror med pitabröd, ostpajer med grekisk yoghurt och tomatsalsa, friterad bläckfisk och wait for it... Friterad gruyère med honung, flingsalt, chili och pistagenötter. Omg va gott det var! 
 
Sen gick vi en sväng och jag var på jakt efter souvenirer. Började samla på bokmärken som årets souvenir (förra året var ju klockor, alltså "bells" inte klockor-klockor). Och har bokmärken från London, Tokyo, Peking, Wien och Bratislava men äsch orkar inte för det finns ju inga fina. De enda fina av de jag köpte var egentligen det från London och det från Peking. Och vill egentligen inte va besatt av att köpa en grej sådär. Tyckte bara de va kul med klockor förra året för det finns ändå många sådana på typ alla turistställen. Trodde det skulle finnas fina bokmärken på alla ställen iår, men icke. Så nu när jag har min nya souvenirtavla (som egentligen skulle vara en förvaringstavla för mina scrapbookgrejer) så tänker jag dekorera den med olika, random souvenirer från olika ställen bara. Mycket olikt mig, men ganska skönt och kul ändå! Sen har jag ställt in en byrå i det "nya" rummet också och där har jag också massa souvenirer på. Love it.
 
Så iallafall. Jag hittade en jättesöt liten jordglob. Har varit på jakt efter en väääldigt länge, alltså typ överdrivet länge. Men jag får nu inse att jag aldrig kommer hitta den perfekta så som jag föreställer mig. Så köpte denna, den är fin men inte perfekt men så kan det vara. Sen ville jag ha något speciellt för Lefkas eller Grekland, så köpte faktiskt bara ett sådantdär tygarmband med the Evil Eye-talisman-grejen. Bara för att liksom. Men det var inte ett sådantdär plastigt, blått utan detta var svart/vitt. Får visa bild på båda grejerna sen, nu är de så inpaketerade. Är supernöjd iallafall! 
 
Sen gick vi tillbaka till hotellet och lämnade grejerna och hämtade min kamera och stativ och så gick vi ner till hamnen igen.
 
Det går typ inte att beskriva hur fint det är här. Ifrån hamnen så ser man massa öar och vikar, och massa vatten. Men när man tar kort på det så blir det liksom bara som en blå blobb och lite gröna berg i bakgrunden typ. Så tråkigt. Man vill ju få med allt på fotot och inte zooma in för mycket heller liksom. Svårt! Sen är det förstås massa, massa båtar här! Allt från mindre roddbåtar och kajaker till motorbåtar, segelbåtar, lyxyachter, färjor som tar bilar... Ja, allt. 
 
Jag fotade iallafall lite, då night time photography är min nya favoritgrej. Dock svårt med långa slutartider i hamnen när alla båtar rör på sig. Men kul ändå! 
 
Observera att på den sista bilden här i inlägget så höll Andreas upp sin telefon med ficklampa över kameran bara för att man skulle se nåt på bilden jag alltså tog med min telefon. Så det var egentligen typ helt mörkt. Får lägga upp fotona från kameran sen nån gång. 
 
Det känns som att jag knappt har fått färg men jag har solat massa. Men man orkar ju typ inte heller. Det är ju minst 33 grader hela tiden. Så jäkla varmt! Btw så är mitt hår typ bästa huvudkudden när jag ligger och solar. Bara göra en fläta, snurra ihop och sätta upp. 
 
#1 - - Carina Hassel:

Men vad härligt ni har det!! 🌞🌞
Ses snart! Kram ❤

Svar: Ja jätteskönt, så fint här 😍Det gör vi! Kram 💜
Sofie Lindberg