Kastrup

Vi gick och lade oss strax efter midnatt natten till idag, onsdag. Sen ringde klockan 5:30 och så åkte vi 6:30 typ. Therese var ju snäll och körde oss! Det var världens köer in till Stockholm. Tur vi åkte i tid! Planet skulle lyfta 9:55. Tack mamma som alltid tjatar att man ska åka i god tid! Ironiskt nog pratade de om vad mammor tjatar om på radion och folk ringde in och berättade och sådär.

Vi kom fram till Arlanda vid 8. Terminal 5, as usual. Självcheckade in oss i en automat och lämnade av våra väskor. Min vägde 17 kg så jag kommer kunna shoppa 6 kg! Weeei. Vi åker med SAS hela vägen (Stockholm - Köpenhamn, Köpenhamn - Tokyo), så vi checkade in bagaget hela vägen.

Sen gick vi igenom säkerhetskontrollen, den till höger. Tips till alla: efter boardingpasskontrollen men innan själva säkerhetskontrollen; gå upp en våning. Mycket mindre kö och stress.

Andreas köpte en macka och sen var det lagom att boarda. Vi fick faktiskt inte platser bredvid varandra. Jag hade 10E och han 29B, men det gjorde ju ingenting för det var ju bara typ en timme.

Jag tog en åksjuketablett en timme innan planet lyfte. Har ju provat sådana förut, och massa andra grejer, men inget har funkat. Mådde faktiskt inte illa på planet (men hade ju heller inte ätit nåt), men gick fortfarande in i mitt flight mode där jag typ satt och var halvt medveten, halvt sov. Flyget gick ändå bra och relativt fort. Det var ett helt nytt SAS-plan, väldigt fint och tyst! Det var 30x6 rader.

Nu är vi på Kastrup, flygplatsen i Köpenhamn. Vi har käkat 2 smørrebrød var och nu sitter vi bara vid gaten och väntar. Planet ska gå 15:45, så ett par timmar kvar. Drygt.

Efter många år nu har jag förresten investerat i en nackkudde, super deluxe modell tydligen, med memory foam. Dyr, så hoppas den är värd det! Man får antagligen små kuddar på planet, men kan ändå vara skönt att ha en som sitter där den ska typ. Får väl se vad den går för! 

Jag hoppas att jag mår bra på planet. Nästan 11 timmar ska det ta. Det hinner man ju liksom kolla på 5 filmer på! Men lär behöva sova för vi kommer ju landa på torsdag morgon där, och sen ska vi ju vara uppe hela dagen. Hoppas jag kan kolla på 1 film iallafall, och sen typ sova tills vi är framme. Tänk vad nice det skulle vara! Wish me luck.