Jobb, middag & IMAX-bio

Japp, det är vad min dag har bestått av i stora drag! The long story is att först jobbade jag 6-16, sen kom Emma och hämtade mig. Vi begav oss direkt av till Mall of Scandinavia. Det tog bara lite mer än 1 timme att köra dit från Hallsta, så det är ju faktiskt inte så långt. Väl där så strosade vi omkring i lite butiker, och sen käkade vi på en italiensk restaurang som heter Mangiardino. Supermysigt ställe! Som att sitta i ett stort växthus typ. Vi tog båda varsin minipizza med salvia, potatis och getost. Sen tog jag färsk linguine med pesto och bakade tomater. Det var bara så himla gott. 
 
Efter maten så kikade vi i lite mer butiker, och sen var det äntligen dags för dagens höjdpunkt. "Batman v Superman: Dawn of Justice" (2016) på IMAX-bio i 3D. Jag hade inga speciella förväntningar på filmen och var inte supertaggad på den. Jag ville absolut se den men inte lika mycket som många andra filmer som kommer ut iår. Så det var ändå skönt att se en film som man inte förväntade (omedvetet eller medvetet) sig skulle vara på det ena eller det andra viset. Filmen kommer få ett eget blogginlägg, eftersom min blogg ju har blivit lite utav en filmblogg. Men den var absolut sevärd och riktigt, riktigt snyggt gjord! Verkligen anpassad för 3D. Den första scenen (som var filmad med IMAX-kameror) var otroligt snygg och detaljrik. Ljudet var awesome i hela filmen. Och Hans Zimmer är ju typ bästa kompositören (eller kanske delad bästa med John Williams). Nej, nu börjar jag skriva på om filmen ändå. Får spara resten! Hursomhelst så är jag superglad över att vi såg den i 3D på IMAX-bio. Med en sådan typ av film så är det ju verkligen en upplevelse. Det skulle ju inte alls vara samma sak att se den hemma. Vissa filmer måste upplevas på bio. 
 
Vi hade iallafall en jättebra eftermiddag! Vi kom väl hem runt 1 på natten. Jag körde hem och jag var inte ens trött. Vet inte annars hur många gånger man kört hem från Stockholm och bara varit så himla trött att man typ nästan varit tvungen att stanna längs vägen... Så det var ju skönt! Men nu ska jag sova iallafall.