In the Heart of the Sea

Okej, nu är jag trött på alla dåliga recensioner av "In the Heart of the Sea" (2015). Känner att jag måste försvara denna fantastiska film! Vi såg den ju alltså på bio i Oslo. Dock tror jag att själva bio-känslan bidrar mycket, för det sägs ju att film är bäst på bio. Och självklart hjälpte alla snygga 3D-effekter till för att skapa en riktigt bra känsla. Men trots allt det så tycker jag fortfarande att det är en bra och intressant story, och att filmen håller ett bra tempo mellan action och lugnare scener. Den blir aldrig tråkig och inte heller för action-packad, enligt mig. Man lär känna huvudkaraktärerna lagom bra, och man får medlidande för valarna. Jag tycker ju förstås att det är hemskt, det man gjorde mot valarna, och det är lite jobbigt att se i filmen. Men filmen är ändå välgjord och bra. 

Den handlar alltså om valskeppet the Essexs sista färd, något jag skrev om i detta blogginlägg. Nu har ni kanske läst det men det är ju en gammal story och jag visste om den (men inte så detaljerat som jag skrev), så tycker inte att det spoilar filmen. Men annars är det bara att kolla på filmen. Jag kommer lätt köpa den när den kommer på blu-ray.
 
#1 - - Katja:

Också sett den nu! Superbra film ☺️

Svar: Ja visst är den :D Va kul att du också tycker det
Sofie Lindberg