26 augusti, Kreta dag 5

Sista dagen och åååh va ledsen jag är för det var supermolnigt hela dagen! Frida jobbade och vi hade ingen bil. Var inte sugen på att bara planlöst strosa runt heller. Det var stora vågor i havet, trots att det ändå inte blåste så mycket. Men det var inga som badade. Så vad göra? Låg i sängen till typ 13 och läste. Så ovärt och tråkigt. Hade kunnat vara en hel nyans brunare nu. Mamma och pappa packade och fixade, de hade en del grejer kan jag ju lugnt säga. De har ju varit här i två veckor, och innan det var de en vecka på Lefkas. Och så städade mamma och tvättade och sådär. Och jag somnade en sväng. Kanske lika bra för jag kommer ju inte kunna somna på planet. Kanske kan sova i bilen sen men får väl se.

Vi käkade iallafall med Frida vid klockan 15 på Raeti, en annan av hennes partnerrestauranger. Mysigt ställe och god mat! Jag och Frida delade på grekisk sallad (kommer sakna det!) och tortellini i SUPERGOD sås med räkor. "Klarade" nästan hela resan utan att äta pasta. Älskar pasta och äter typ alltid det, men kom på idag att jag faktiskt inte ätit pasta här än.

Sen åkte vi tillbaka till lägenheten och packade ihop det sista, och sen skjutsade Frida oss till flygplatsen. Vi kom dit vid 18. Det är en jätteliten flygplats, visst finns det ett par tax free-butiker men de är små och det finns inga klädbutiker eller riktiga restauranger eller så. Vad jag fattar är det bara en terminal också, och bara 4 säkerhetskontrollband. Flygplatsen är väldigt sliten och omodern. Fräscha toaletter borde fan va en självklarhet på flygplatser, men det är tyvärr bara typ Sverige som verkar tänka så.

Planet ska lyfta 20:20 och landa 23:20 på Skavsta lokal tid. Sitter på flygplatsen nu. Grekland ligger en timme före än Sverige så klockan är mer här. Sen måste jag släppa av mamma och pappa i Surahammar så jag kommer väl inte komma hem till Västerås förrän tidigast 2.

Det var ett rån på jobbet i söndags. Så hemskt och jag känner verkligen med de som jobbade då. Usch. Och är så arg på rånarna. Detta ledde även till att vår jobbresa som vi skulle göra nu i helgen blir uppskjuten. Det är ju även sådant som kan hända som rånarna förstör. En resa vi alla sett fram emot i flera månader. Så vi ska träffas några timmar på Brukshotellet imorgon istället. Ska jobba två timmar innan dess, så börjar klockan 7 imorgonbitti. Det är samma tid som vi ändå skulle ha setts om vi skulle ha åkt på resan. Så det blir inte många timmars sömn. Jag ska dessutom duscha och tvätta håret när jag kommer hem tänkte jag, för det måste jag alltid göra när jag har rest.

Tror jag tjatat om detta förut men eftersom jag älskar att tjata om samma saker i min blogg så tänker jag fortsätta. Varför finns det inte bara bra och gratis Wi-Fi på flygplatser? Det är fan alltid krångligt, dålig mottagning eller tidsbegränsat. Om det är någon som vet varför så är jag intresserad av att höra anledningen, för jag är emot att döma saker innan man vet hela storyn. Men i detta fall har jag inte hittat nån bra anledning. Som att folk skulle komma till flygplatser bara för att utnyttja Wi-Fi liksom? Det är ju en annan sak på typ tågstationer som är mer öppna och allmänna. Så ja, lite (mycket) Wi-Fi tycker jag ändå att de kan bjuda på när man är på en flygplats...

#1 - - Katja:

Välkommen hem, fina bilder du lagt upp 💜 Tråkigt de där med rånet... Usch 😟😡

Svar: Tack! :) <3Ja jättetråkigt och hemskt :(
Sofie Lindberg