28 oktober, Warszawa dag 4

Imorse gick jag och pappa en morgonpromenad och fotade lite inne i centrum. Vi har ju typ inte varit där i dagsljus så jag ville ha lite såna bilder. Sen käkade vi frukost och vid 11 kom taxin för att ta oss till flygplatsen. 
 
Flyget tog bara 1,5 timme, och flyget dit tog bara 1h 15min. Bilresan till flygplatsen (Skavsta) tar liksom längre tid än flyget. Flyget gick bra och jag tror t.o.m. att jag somnade en stund. Annars brukar jag ju gå in i mitt "flight-mode" där jag typ sover men ändå hör allt och är medveten om vad som händer. Men nu somnade jag nog på riktigt. Nice! Och sen så blev jag rätt varm också, för första gången på ett flyg! Jag brukar alltid ha massa kläder på mig och även filt, eller Andreas jacka som filt. Men solen sken in genom fönstret och det blev väldigt varmt av den. Det var det jag vaknade av så jag fick dra ned luckan. 
 
Har haft en bra semester med fint väder. Har sett väldigt mycket fina och intressanta saker. Warszawa var verkligen värt ett besök! Vi bodde fint och centralt och jag är nöjd över resan!
 
Nu på kvällen så bjöd Andreas ut mig på Texas Longhorn. Det har ju funnits länge men vi har aldrig tagit oss dit. Till förrätt delade vi på deras hemgjorda nachos med guacamole och cheddardip, supergott! Sen till varmrätt tog jag baconinlindad oxfilé medan Andreas tog oxfilé och hummer. Sen klev jag självklart in på en efterrätt. Det var deras signaturefterrätt; Tex-mess. Browniebitar, vaniljglass, grädde, lime och rostad majs. Behöver jag ens berätta hur gott det var!? Det var ett bra ställe och vi kommer lätt gå dit igen. Sen gick vi på "The Martian" på bio. Den var bra och helt klart sevärd och underhållande. Men den gav ingen "wow-effekt" eller känsla att jag måste se den igen. Men jag gillar Matt Damon och även Jessica Chastain.